UA / RU
Підтримати ZN.ua

Тільки 7% українців залишилися повністю задоволеними якістю адміністративних послуг

За останній рік 11% населення давали хабарі за надання адміністративних послуг і ще 13% відмовилися відповідати на це питання.

Майже половина українців (47,5%) за останній рік зверталися до органів влади за 3 фондом "Демократичні ініціативи" та Київським міжнародним інститутом соціології.

Серед найбільш негативних елементів при наданні адміністративних послуг найчастіше були вказані: великі черги (23%), відсутність чітких пояснень всіх обставин справи та необхідних документів (17%), зволікання з розглядом справи (17%). Ніяких негативних елементів в отриманні послуг не побачили 21% серед тих, хто за послугами звертався.

Протягом останніх 12 місяців 11% населення давали хабарі за надання адміністративних послуг, 76% - не давали і ще 13% відмовилися відповідати на це питання.

За даними опитування, хабарі більшою мірою мають "ініціативний" характер - на думку 35% населення, люди дають хабарі тому, що "так простіше і легше вирішити їхні проблеми", причому порівняно з даними 2009 такі думки зросли на 13%. Ще 26% вважають, що хабарі - "це вже норма нашого життя" (і ця мотивація теж зросла порівняно з 2009 роком на 5%). Лише 19% - стільки ж, як і в 2009 році - відповіли, що "люди дають хабарі, бо з них цього вимагають). На складність і заплутаність законодавства послалися 7% опитаних (у 2009 році - 3%), а на подяку або на бажання мати те, що не належить за законом, послалися лише 3% і 4%.

Як і в 2009 році, населення вважає основними діючими засобами в боротьбі з корупцією каральні: звільнення без права обіймати посади в органах влади (54%) і посилення кримінальної відповідальності чиновників (збільшення терміну позбавлення волі) (46%). Певна частина суспільства бачить можливості боротьби з корупцією й іншими способами - вдосконалення законодавства, щоб там не було лазівок для корупції (23%), посилення громадянського суспільства - громадський контроль за діями влади (22%), викриття фактів корупції у засобах масової інформації (20%), правове виховання громадян, щоб вони знали свої права (19%), прозорість і відкритість у діяльності всіх органів влади (19%), причому оцінка можливої ефективності дій громадянського суспільства у боротьбі з корупцією дещо зросла порівняно з 2009 роком.

Абсолютна більшість населення (67%) не знайома з діяльністю місцевої та державної влади щодо надання адміністративних послуг. Знають про створення центрів надання адміністративних послуг 8%, про спрощення процедур надання окремих адміністративних послуг - 12%, а про створення офіційних веб-ресурсів, що стосуються адміністративних послуг, тільки 4%.

Дослідження проводилося на замовлення Центру політико-правових реформ фондом "Демократичні ініціативи" та Київським міжнародним інститутом соціології з 5 по 13 березня 2013 року. Опитування проводилося у 109 населених пунктах (PSU) у всіх областях України та в Автономній Республіці Крим. Методом інтерв'ю опитано 2037 респондентів за стохастичною вибіркою, репрезентативною для населення України старше 18 років. Теоретична похибка вибірки (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.

Для порівняння наводяться підсумки опитування, проведеного у березні 2009 року за замовленням Центру політико-правових реформ фондом "Демократичні ініціативи" спільно з фірмою "Юкрейніан соціолоджі СЕРВІС". Всього було опитано 1800 респондентів за вибіркою, що репрезентує доросле населення України (старше 18 років). Статистична похибка вибірки не перевищує 2,5%. !zn

Читайте також:

Янукович заявив про ліквідацію 12 тис. підприємств, що надавали "вигадані" адмінпослуги

Мін'юст на адмінпослугах заробляє 271 млн грн на рік

Азаров у студентські роки мріяв стати фахівцем, а не чиновником

Верховна Рада проголосувала за спрощення системи адмінпослуг