UA / RU
Підтримати ZN.ua

Телеканали промоніторять на предмет прихованої реклами алкоголю

Громадська рада при Нацраді з питань телебачення і радіомовлення перевірить дотримання телерадіокомпаніями законодавства щодо спонсорства алкогольних напоїв.

На телеканалах проведуть перевірку законності рекламного просування алкогольних брендів. Нагадаємо, що відповідно до внесених змін у чинне законодавство в даний час в Україні телевізійна реклама алкогольної продукції заборонена. На телебаченні і радіо ролики, що містять рекламу алкоголю, можуть виходити в ефір тільки з 23.00 до 6.00. Тим не менш, останнім часом спостерігаються грубі системні порушення цих вимог.

Тому Громадська рада при Нацраді з питань телебачення і радіомовлення вирішила перевірити дотримання телерадіокомпаніями законодавства щодо спонсорства алкогольних напоїв. Для фіксації порушень "громадські діячі" звернулися у Нацраду з проханням провести моніторинг ефіру як у робочі, так і у вихідні дні.

Причому мова буде йти не тільки про ротацію роликів, але і про приховану рекламу. Як показують результати всеукраїнських досліджень, проведених Київським міжнародним інститутом соціології (4-10 лютого, 2000 респондентів-телеглядачів) 89,6% українців вважають будь-які згадки найменувань торгових марок рекламою алкоголю. Причому, це прямо впливає на їхню поведінку, як споживачів - особливо на молодь. Кожен п'ятий респондент у віці 18-29 років зазначив, що купує алкоголь саме тих марок, інформацію про які отримує завдяки телебаченню. В той же час, за даними ВООЗ, Україна займає перше місце у світі щодо вживання алкоголю дітьми та молоддю - 40 % жителів нашої країни у віці 14-18 років систематично вживають алкогольні напої. !zn