Попри війну, українці мають своєчасно оплачувати комунальні послуги. Так, в Україні з 1 червня зріс тариф на електроенергію. У компанії YASNO відповіли на найпоширеніші питання побутових споживачів щодо нового тарифу на світло.
На кого поширюється новий тариф
У компанії пояснили, що з 1 червня 2024 року по 30 квітня 2025 року Кабмін встановив для всіх жителів України єдину фіксовану ціну на електроенергію незалежно від обсягу споживання – 4,32 грн/кВт-год.
«Це означає, що скільки б не було використано електроенергії протягом місяця (наприклад, 50, 150, 250 кВт-год і т.д.), при нарахуванні весь обсяг буде помножений на ціну 4,32 грн», – йдеться у повідомленні.
Окремий тариф діє лише для квартир та будинків з електроопаленням тільки у період з 1 жовтня по 30 квітня.
У цей час при споживанні:
- до 2000 кВт-год/міс включно вони сплачуватимуть за ціною 2,64 грн/кВт-год за весь обсяг;
- понад 2000 кВт-год/міс – 4,32 грн/кВт-год за весь обсяг.
З 1 червня по 30 вересня для квартир і будинків з електроопаленням діятиме тариф, як і для споживачів без електроопалення – 4,32 грн/кВт-год.
Чи діятиме «нічний» тариф, якщо встановлений двозонний електролічильник
Для багатозонних приладів обліку тарифні коефіцієнти залишаються без змін.
Якщо встановлений двозонний лічильник, то спожита з 23:00 до 7:00 електроенергія буде коштувати вдвічі дешевше.
«Нічний» тариф буде поширюватися як на споживачів з електроопаленням, так і без.
Чи можна отримати пільги та субсидії на оплату світла
У YASNO зазначили, що постанова Кабміну щодо тарифів з 1.06.2024 р. не зачіпає механізм призначення житлових субсидій та інших пільг.
Електропостачальники не займаються їх оформленням та виплатами. Щоб дізнатися, чи має право ваша родина на отримання субсидії чи пільг, слід звертатися до органів Пенсійного фонду України.
Чи буде менше відключень світла після зростання тарифу
Зміна тарифу не пов’язана зі стабілізаційними та екстреними відключеннями, не впливає на їх тривалість і періодичність.
«Відключення застосовуються через ворожі обстріли та дефіцит, який виник в енергосистемі», – пояснили у компанії.
Коли діє відключення, електроенергія в оселі не споживається, відповідно, і лічильник не намотує кіловат-години.
Якщо споживач вчасно передає показники, тоді він буде сплачувати лише за використаний обсяг електроенергії. Але якщо оператор системи розподілу не отримує показання від клієнта, він змушений розраховувати обсяг споживання по-середньому. Для цього за основу беруть показання лічильника, які фіксувались у попередні періоди.
У такому випадку може бути суттєва похибка: нарахування за місяць, коли часто вимикали світло, виявляться такими ж, як і за місяць без відключень.
Щоб цього уникнути, потрібно регулярно передавати показання: за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного.
Раніше ми писали, як можна зменшити суму у платіжці за світло та економити електроенергію.