Кількість статей про Україну в іноземних онлайн-медіа минулого року була на 20% меншою, ніж 2022-го. Однак кількість постів у соцмережах зі згадками про Україну 2023-го була ще меншою - впала на 42% в порівнянні з 2022-м. Такі дані моніторингу сприйняття України за кордоном, зробленому громадською організацією BRAND UKRAINE. Детально про це читайте у матеріалі Юлії Самаєвої, редакторки економіки ZN.UA, - "Чи дійсно світ втомився від України?"
З точки зору контенту ситуація у соцмережах також значно складніша, бо контент цих згадок — як не теорія змови, то пропаганда, як не пропаганда, то маніпуляції.
Серед найпоширеніших тем, крім допомоги від США та вражаючих новин після підриву греблі Каховського водосховища, були:
- критика президента Джо Байдена прихильниками Дональда Трампа, а після нападу ХАМАС на Ізраїль — звинувачення Заходу в подвійних стандартах у ставленні до України та Палестини;
- критика американських політиків із боку Ілона Маска в тому, що вони ставлять інтереси українських кордонів вище за американські;
- заклик «прокинутися від брехні» політичного оглядача Джексона Гінкла;
- інтерв’ю Такера Карлсона з Віктором Орбаном про те, «що насправді відбувається в Україні».
Також жваві обговорення викликали пости про спонсорування Хантером Байденом біолабораторій в Україні, загалом чергові згадки про справу «Бурісми», скандал з Ярославом Гунькою в парламенті Канади та інформація про нібито смерть у харківському СІЗО американського блогера Гонсало Ліри.
"На жаль, битву за увагу соцмереж ми програємо і кількісно, і якісно. При цьому взагалі відмахнутися від них не вийде, адже саме вони, а не традиційні медіа, є джерелом новин, у лапках і без, для великої кількості людей — електорату, до якого хочуть чи ні, але мусять дослухатися політики у демократіях", - пише автор.
З іншими матеріалами Юлії Самаєвої, редакторки економіки ZN.UA, можна ознайомитися за посиланням.