Вранці 31 жовтня з портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний» вийшли 12 суден із зерном загальною вагою 345,5 тисячі тонн, повідомляє Міністерство інфраструктури України. Вони доставлять вантаж о країн Африки, Азії та Європи.
Серед них і балкер IKARIA ANGEL з українською пшеницею для Ефіопії, яка знаходиться на межі голоду. Це сьоме судно, зафрахтоване в рамках Всесвітньої продовольчої програми під егідою ООН.
«Разом з тим, прохід до українських портів під завантаження дозволений чотирьом суднам, які напередодні пройшли інспекцію Об'єднаного координаційного центру за участі всіх сторін, включаючи представників Росії», - йдеться у повідомленні
Також сьогодні вранці турецькі та міжнародні інспектори відновили перевірку суден із зерном у рамках зернової ініціативи, пише Reuters із посиланням на представника ООН. Загалом десять інспекційних груп перевірять 40 суден.
Упродовж 30 жовтня рух суден зерновим коридором не здійснювався. Загалом у Чорному морі заблоковано понад 218 суден із понад двома мільйонами тонн агропродукції на борту.
Ввечері того ж дня Україна, Туреччині і ООН погодили рух 16 суден із зерном у Чорному морі, Росію поінформували про це рішення (Київ и Москва мають паралельні зобов’язання перед Анкарою та ООН, але спільну угоду не підписували).
Нагадаємо, 29 жовтня у Росії заявили, що призупиняють участь у зерновій угоді на невизначений термін. У РФ звинуватили Україну та Велику Британію в «атаках» на кораблі Чорноморського флоту в окупованому Севастополі, Росія стверджує, що надводні дрони начебто запускалися із судна-зерновоза.
Насправді готуватися до виходу з угоди країна-агресорка почала ще у вересні, і з наближенням дати продовження угоди (у листопаді – ред.) дедалі активніше шукала привід. Захід закликав Росію повернутися до виконання обов’язків і не провокувати нову продовольчу кризу. РФ у відповідь запропонувала «повністю замістити» українське зерно.