Все більше українців прагнуть отримувати новини онлайн, і все менше дізнаються новини з телебачення. Зростає довіра до українських онлайн-ЗМІ, а довіра до російських ЗМІ продовжує скорочуватися, свідчать результати дослідження Internews Network в рамках проекту USAID "У-Медіа".
Згідно з дослідженням, у цілому користування Інтернетом, зокрема, сайтами новин та соціальними мережами, зростає. Близько 67% респондентів заявили, що вони використовують Веб для отримання новин, порівняно з 64% у 2015 році.
Телебачення все ще є головним джерелом новин для українців, проте падіння його популярності продовжується. Кількість українців, які повідомили, що дивляться новини по ТБ, скоротилася з 89% у 2014 році до 81% у 2015 році і 79% у 2016 році.
Відсоток респондентів, які користуються Facebook та віддають для отримання новин перевагу Facebook поміж інших соціальних мереж, істотно зріс у минулому році з 27% до 36% (використання в цілому) та з 12% до 21% (переважний спосіб отримання новин) з 2015 по 2016 рік.
Українці набагато менше користуються російськими ЗМІ, ніж у 2014 та 2015 роках. Перегляд російських теленовин скоротився з 27% у 2014 році до 6% у 2016 році, водночас споживання онлайн-новин скоротилося з 21% до 11% за цей період, а газети та радіостанції залишаються непопулярними.
Зараз менше людей довіряють російським ЗМІ, ніж на початку конфлікту на сході України; довіра до російського ТБ впала з 20% до 4% за останні два роки, а довіра до онлайн-новин впала з 16% до 5%; рівні довіри до радіо та газет жевріють на 2%.
Дослідження було проведене у травні-червні 2016 року для проекту USAID "У-Медіа", який виконує Інтерньюз, компанією з ринкових досліджень InMind. Розмір вибірки – 4048.
Як свідчать дані дослідження Інституту з вивчення журналістики Reuters, більше половини інтернет-користувачів у всьому світі отримують новини з соціальних медіа. За даними опитування, Facebook відіграє все більш важливу роль у поширенні новин, його використовують 44% респондентів, ще 19% вказали на YouTube, 10% отримують новини з Twitter. Вперше соціальні медіа обігнали телебачення в якості основного джерела новин для групи віком від 18 до 24 років.