В Україні з 1 липня почалася реєстрація електронних кабінетів вступників, за допомогою яких можна подати документи для вступу до Вищих навчальних закладів. У 2019 році абітурієнти можуть надсилати документи в електронній формі з 10 липня. Перші та останні дні реєстрації й подачі документів є найпроблемнішими через перевантаження систем, пише у свої статті для DT.UA керівниця державного підприємства "Інфоресурс" Оксана Бєлік. Вступники мають зареєструвати електронний кабінет на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/.
У першу чергу авторка радить абітурієнтам прочитати текстову або подивитись відео-інструкцію. Це допоможе позбутись типових помилок, які робили вступники минулих років. Для того, аби бажаючі вдало вступитили до ВНЗ в 2019 році Бєлік розібрала найчастіші помилки.
1. Абітурієнти намагаються реєструвати електронний кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні адресу електронної пошти. Також вступники можуть плутати літери або цифри в адресі своєї скриньки. Використовуйте для реєстрації пошту, точно дозволену в Україні, наприклад: ukr.net, i.ua, gmail.com.
2. Бажаючий вступити до ВНЗ кілька разів зазначають неправильний пароль під час входу в кабінет і система блокує його на три години. У такому разі не потрібно вгадувати пароль, а скористатися сервісом "Забули пароль?" для його швидкого відновлення.
3. У документі про освіту та сертифікаті ЗНО не співпадають дані вступника: ПІБ та/або дата народження тощо. Якщо в документах є такі розбіжності, то створити електронний кабінет неможливо.
4. Перед завантаженням довідки про реєстрацію у сільській місцевості (для отримання сільського коефіцієнта) абітурієнту варто переконатися вона відповідає встановленому зразку. При реєстрації не можна видалити або редагувати таку довідку, як і заяву про вступ.
5. Встановлення невірного пріоритету (для вступу на бюджет). Потрібно заздалегідь спланувати куди і з яким пріоритетом вступник хоче подати заяву.
6. Неякісні фото. У системі електронного вступу існують вимоги до формату та розміру фото і сканкопій документів, які завантажують абітурієнти. Перед завантаженням вступники мають переконатися, що документи збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), а максимальний розмір кожного файлу – до 1 Мб.
7. Некоректниий підрахунок середнього бала документа про освіту. Для розрахунку середнього бала авторка радить бажаючим вступити до ВНЗ скористатись спеціально розробленим калькулятором, який доступний за адресою https://ez.osvitavsim.org.ua/files/CalcAverageBal.xlsx.
8. Абітурієнт не звертає уваги на обов'язковість підтвердження, що особу ідентифіковано як переможця міжнародної олімпіади, призера Всеукраїнської учнівської олімпіади, члена збірної України тощо, для використання пільги при вступі. Це треба зробити до моменту подачі першої заяви.
9. Вступник хоче подати заяву на спеціальність, на яку в нього відсутній результат ЗНО з відповідного предмету. Необхідно ознайомитись з Додатком 4 до Умов прийому та переконатися, що такий предмет на спеціальність присутній в переліку.
Також при виникненні проблем з реєстрацією електронного кабінету вступника абітурієнт може звернутися до сервісу підтримки. Для цього потрібно написати листа на електронну адресу ez@inforesurs.gov.ua, написати на сторінку в facebook @inforesurs або зателефонувати за номером +38 044 290 1813.
Для того, аби вступити до ВНЗ цього року вступник до 18-00 31 липня має надати приймальній комісії наступні документи:
- копію документа, що посвідчує особу;
- оригінал документа про освіту і додаток до нього;
- копію військово-облікового документа;
- сертифікати ЗНО;
- 4 кольорові фотокартки 3х4 см;
- інші документи, які можуть бути передбачені Правилами прийому закладу освіти.
Детальніше про вступ до Вищих навчальних закладів України в 2019 році читайте в статті Оксани Бєлік "Дорожня карта вступника 2019 року" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".