Правоохоронці повідомили про підозру двом посадовцям «Київського метрополітену» через підтоплення тунелів між станціями «Деміївська» та «Либідська». Їм інкримінують службову недбалість, що призвела до тяжких наслідків (ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України), повідомили в Офісі генпрокурора.
«За процесуального керівництва Подільської окружної прокуратури міста Києва повідомлено про підозру двом посадовцям КП «Київський метрополітен» - начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру», – йдеться у повідомленні.
За даними слідства, розгерметизація тунелю, виникнення тріщин у стінах та його підтоплення в межах вказаних станцій – це все наслідки неналежного виконання обов’язків працівниками метрополітену. Вказано, що підозрювані посадовці не оглядали тунелі, а також не обстежували ослаблені конструкції та споруди.
«Це призвело до потрапляння води до тунелю на перегоні між станціями метро «Деміївська» – «Либідська», появи утворень – сталактитів, вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу. Через це відбулося поступове руйнування окремих елементів тунелів», – додали в ОГП.
Експертизи, призначенні в рамках слідства, встановили, що тунель між «Деміївською» та «Либідською» експлуатували не так, як належить. Його використання не відповідає будівельним нормам і правилам.
В ОГП повідомили, що через закриття відповідних станцій метро лише з грудня 2023 року до березня 2024 року бюджет Києва недоотримав 138,5 млн грн. А «Київський метрополітен» отримав на 26 млн грн менше, ніж мав би. В ОГП зазначили, що ці суми не остаточні, адже тунелі досі ремонтуються.
Правоохоронці вже підготували клопотання, аби суд відправив обох підозрюваних під домашній арешт та відсторонив від посад. Зараз також збираються докази щодо інших посадовців КП «Київський метрополітен» та КМДА, службова недбалість яких призвела до таких наслідків.
Нагадаємо, рух синьою лінією київського метрополітену на відрізку «Либідська»- «Теремки» закрили 8 грудня 2023 року через порушення герметичності тунелю та небезпеку для пасажирів. Згодом між станціями метро «Теремки»-«Деміївська» запустили «човниковий» рух поїздів. Ремонтні роботи проводять на відрізку між станціями «Либідська та «Деміївська».
Як писало ZN.UA, закриття частини синьої гілки метро в столиці через підтоплення тунелю спричинило вибуховий ефект у ЗМІ, соціальних мережах і коридорах влади. Тільки лінивий, здається, не долучився до вирішення — прем’єр-міністр України дав доручення, віцепрем’єр-міністр провів засідання, міністр внутрішніх справ наголосив на необхідності, а міська прокуратура розпочала досудове розслідування. Однак у цій ситуації важливо не виписувати банальних рецептів, не шукати винних, а дослідити причини ухвалення такого екстраординарного рішення, як зупинка роботи метро. Про це читайте у статті Олександра Сергієнка «Удар у спину. Хто зруйнував метро на Теремки?».