Підрядник будівництва метро на Виноградар у Києві поклав на депозит 1,5 млрд бюджетних коштів та отримував з них відсотки, повідомили у Київській міській прокуратурі. Правоохоронці вимагають в судовому порядку стягнути 183 млн грн.
«Встановлено, що підряднику було перераховано бюджетні грошові кошти в якості авансового платежу за договором будівництва двох станцій метро та вилочного відгалуження на дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» до житлового масиву Виноградар», – повідомили в прокуратурі.
Однак, коли підрядник отримав платіж, то частину коштів, а саме 1,5 млрд грн, розмістив на депозитні рахунки в банку. Протягом 2019 року зловмисник отримав із цих коштів 139,1 млн грн відсотків від розміщення коштів.
Водночас чинне законодавство та умови договору зобов'язували підрядника використовувати вказані кошти виключно для будівництва лінії метрополітену.
«Реагуючи на виявлене порушення, Київською міською прокуратурою пред'явлено позов до господарського суду міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради, КП «Київський метрополітен» про стягнення з підрядника грошових коштів у сумі 139,1 млн грн, які ним отримані за рахунок нарахування відсотків на бюджетні кошти, а також 44,4 млн грн відсотків за безпідставне збереження та користування бюджетними коштами», – додали в прокуратурі.
Раніше повідомлялося, що АТ «Київметробуд» через суд намагається відстрочити дату здачі ділянки Сирецько-Печерської лінії метро від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар. Підрядник судиться з комунальним підприємством «Київський метрополітен», і просить суд перенести встановлений контрактом термін з 26 листопада 2021 року на 12 травня 2023 року.
У Києві більше сотні комунальних комерційних підприємств (КП) минулого року використали третину бюджету міста - 18,7 млрд грн. Журналісти регулярно звинувачують владу в корупції на КП, а останнім часом приводи для цього створюють і силовики, - новини про обшуки з'являються чи не щодня. Яка справжня мета цих обшуків і стане в місті менше корупції? Це питання в українському контексті завжди є, скоріше, політичним. Детальніше у статті Богдана Прохорова «Комунальні підприємства розбрату».