UA / RU
Підтримати ZN.ua

Підконтрольна російському ЗЕБ компанія вимагає від Київського метрополітену майже 2 млрд грн

У КМДА кажуть про загрозу зупинки роботи метро і готують зустрічні позови.

Господарський суд Києва заборонив КП "Київський метрополітен" використовувати 100 вагонів, куплених у лізинг за договором Київської міськради з ТОВ "Укррослізинг".

Така ухвала суду від 13 травня 2016 року прийнята в забезпечення позову "Укррослізинга" і ставить під загрозу роботу столичного метрополітену, пише сьогодні, 19 травня, на своїй сторінці у "Фейсбук" заступник голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) Ілля Сагайдак. Позовні вимоги складають майже 2 млрд гривень, а сама компанія-позивач підконтрольна структурам російського "Зовнішекономбанку".

"Ми вже готуємо документи для зустрічного позову", - повідомив Сагайдак.

100 вагонів, про яких йде мова в повідомленні чиновника, були отримані в 2009 - 2014 роках, проте лізингові платежі так і не погашені в повному обсязі.

"На сьогодні сума, необхідна для повного виконання умов договору становить вже 463 378 882,37 грн. Вона включає в себе предмет лізингу 353 971 543,05 грн. і відсотки по платежах - 109 407 339,32 грн. Але з незрозумілих причин керівництво метро уклало кабальну додаткову угоду 15.10.2009 між КП "Київський метрополітен" і ТОВ "Укррослізинг" на фінансові лізингові послуги (вагони метрополітену) № 3-1, якою змінено визначення лізингового платежу, зокрема, в лізинговий платіж входять суми , скориговані на коефіцієнт коригування і борг на сьогодні виріс майже в три рази (додатково 1 074 456 739,77 грн.)", - повідомив чиновник.

Сагайдак зазначив, що оскаржити додаткову умову в судовому порядку до цих пір не вдалося, а кримінальні справи стосовно посадових осіб метрополітену закриті за відсутністю складу злочину.

На сайті київського метрополітену сказано, що парк вагонів метро становить 824 одиниці.

Як повідомлялося, в липні 2009 року ТОВ "Укррослізинг" виграло тендер на постачання в лізинг Київському метрополітену 100 вагонів метро протягом 2009-2014 роках.

Вагони закуповувались за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. Сума договору становила близько 1 млрд 391 млн грн.

ТОВ "Укррослізинг" зі статутним капіталом 52,56 млн грн створене в листопаді 2008 року. 100% у ній володіє кіпрська Ukrrosleasing Cyprus Limited.