UA / RU
Підтримати ZN.ua

Першу станцію метро на Виноградар обіцяють відкрити наступного року. А як же Троєщина?

У КМДА наголосили, що своїми силами побудувати Подільсько-Вигурівську лінію метрополітену не вдасться. 

Мер Києва Віталій Кличко пообіцяв, що першу станцію метро — "як мінімум одну" — на Виноградар у Києві відкриють у 2026-му, хоча раніше він називав інші терміни — 2027-й, аргументуючи, що такі дедлайни передбачають контракти з підрядниками. Будівництво станцій "Мостицька" і "Проспект Правди" (зараз — "Варшавська") почалося ще у 2019-му, а відкрити їх повинні були у 2021-му. 

Заяву Кличка доповнив директор Департаменту фінансів КМДА Володимир Репік, відзначивши, що метро — будується. За його словами, підрядники запевняють, що роботи будуть виконані по тих коштах, які "забюджетовані в поточному році".

Про метро на Виноградар Кличко згадав в контексті обговорення залучення коштів міжнародних фінансових організацій для будівництва перших шести станцій метро на Троєщину — нової Подільсько-Вигурівської лінії (проєкт резолюції в кінцевому результаті все ж відправили на доопрацювання 64 голосами). За словами Репіка, це рішення має мандатний характер. 

"Про жодні конкретні фінансові інструменти мова в ньому не йде. Називаю дві цифри: 68 млрд грн — оцінка частини проєкту гілки метро на Троєщину і можливості бюджету на наступний рік – 18 млрд грн, — пояснив він. — Тобто якщо нічого іншого не будувати, можете собі уявити, скільки років піде на будівництво метро. Місто власними силами такий проєкт не реалізує". 

Читайте також: Рада підтвердила неможливість місцевих виборів: усі ради та голови будуть повноважними до кінця війни

Нагадаємо, влітку Господарський суд Києва відмовив КП "Київський метрополітен" у стягненні 1,6 млн грн з АТ "Київметробуд", хоча фірма не побудувала метро на Виноградар. Влада столиці перерахувала компанії 2,58 млрд грн авансу, але, як з'ясувалося згодом, частину коштів товариство розмістило на депозиті в "Укргазбанку", отримавши з них 139 млн грн доходу.