Розслідування катастрофи рейсту MH17 в Донбасі з'ясувало, що оператор ракетної установки "Бук" міг не знати, що стріляє в пасажирський літак.
Про це нідерландському телебаченню сказав колишній командир фінського батальйону "Бук" Еса Келоміні, який допомагає розслідуванню причин падіння малайзійського авіалайнера в зоні АТО в Україні, повідомляє "Українська правда".
Келоміні пояснив, що системою "Бук" дуже складно керувати. У Фінлядії військові рік вивчають базові навички управління нею, а для отримання ґрунтовний знань потрібно ще більше часу. Втім, щоб стати справжнім професіоналом, потрібно багато років підвищення кваліфікації.
Як відомо, в Донецьку була помічена пускова установка системи "Бук". Але Келоміні наголошує, що це лише одна зі складових великого комплексу. Він включає також мобільний командний пост, який керує системою, і радар, що передає дані про повітряні об'єкти на командний пост. Також в складі комплексу є інші пускові установки.
За словами Келонімі, можна здійснити постріл навіть маючи в розпорядженні лише пускову установку. Але в такому випадку її оператор "не знатиме, куди стріляє". Фінський експерт зазначив, що у пускової установки є і свій радар, який відстежує ціль. Однак навіть при наявності досвідченого оператора він не дуже точний, йому важко відрізнити військовий літак від пасажирського і взагалі визначити тип літального апарату.
Нагадаємо, 17 липня 2014 року був збитий "Боїнг-777" рейсу MH17 "Малайзійських авіаліній" у небі над Донецькою областю, у зоні бойових дій поряд з селищем Шахтарськ. Літак летів рейсом Амстердам-Куала-Лумпур". Всі 298 осіб, які перебували на борту літака, загинули.
28 вересня 2016 року міжнародні слідчі у своєму проміжному звіті першого етапу роботи Спільної слідчої групи (Joint Investigation Team, JIT), підтвердили причетність Росії до знищення MH17.
Детальніше про звіт JIT читайте в статті Володимира Кравченка "МН17: за півкроку до істини. Слідчі встановили російські корені "Бука" на сайті DT.UA.