Служба безпеки України повідомила про затримання генерального директора столичної авіакомпанії, який в умовах воєнного стану не повернув десять орендованих вертольотів з Африки.
Керівник компанії проігнорував вимоги воєнного часу і не повернув у держвласність орендовані у Національної гвардії України вертольоти загальною вартістю майже півмільйона доларів США.
«Ця авіатехніка мала бути задіяна для виконання бойових завдань Національною гвардією України під час агресії РФ. Натомість власник компанії заробляв десятки млн грн на суборенді літальних апаратів на території Західної Африки», - зазначили в СБУ
Згідно з договором оренди у 2002 році одна з військових частин передала 9 багатофункціональних вертольотів Мі-8МТ і один Мі-8МТВ в оренду приватній компанії. У разі введення воєнного стану вона зобов’язувалася повернути повітряні судна на базовий аеродром. Однак керівник авіакомпанії порушив вимоги закону і залишив гелікоптери закордоном.
СБУ не називає ані компанію, ані підозрюваного у зловживанні, але мова йде про компанію «Українські вертольоти» та її керівника Володимира Ткаченка.
Зокрема ПрАТ «Українські вертольоти» винаймало 10 вертольотів в одній із військових частин Нацгвардії, що дислокується на Кіровоградщині, та здавало їх в суборенду для використанні в зонах діяльності місій Організації Об’єднаних Націй в Малі та Сомалі. За інформацією прокурорів, повітряні судна МІ-8 і досі виконують послуги з медичної евакуації в Африці.
Що ж стосується підозрюваного Володимира Ткаченка, то за даними видання «Судовий репортер» при обшуку в підприємця вилучили внутрішній паспорт громадянина Республіки Кіпр, а також за даними правоохоронців він має закордонний паспорт громадянина РФ. Тим не менше Ленінський районний суд в Кропивницькому вирішив відпустити підозрюваного без жодних зобов’язань.
Досудове розслідування у кримінальному провадженні триває. У випадку доведення вини підприємцю загрожує строк від п’яти до восьми років ув'язнення.
Детальніше про те, «Чому наші вертольоти в Африці, а не на війні з Росією?» та які саме гвинтокрили не повернули в Україну читайте в матеріалі Володимира Кравченка.