UA / RU
Підтримати ZN.ua

Навчання у старших класах школи: які предмети будуть обов'язковими

Роз'яснення дали у МОН.

В Україні Кабмін затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти. Учні старшої профільної школи, що буде запроваджена в 2027 році, вивчатимуть сім обовʼязкових дисциплін. Про це повідомили у Міністерстві освіти і науки, пише видання Освіта.ua.

Читайте також: Освіта для УБД та їх дітей: які пільги можна отримати

У старшій школі учні вивчатимуть такі обов'язкові предмети, як українська мова, література, історія України, англійська мова, математика, фізична культура та захист України. Інші шкільні предмети будуть обирати учні залежно від профілю навчання.

Вибір предметів або курсів планується забезпечити завдяки навчальним програмам. У МОН зазначили, що вже розпочали роботу над цим, а також над створенням академічних ліцеїв. Очікується, що ліцеями будуть переважно великі заклади освіти з кількома паралелями старших класів.

Так, учнів можна буде обʼєднати в групи для вивчення різних предметів. Передбачається, що чим більше буде учнів та паралелі, то тим ширший вибір предметів може бути запропонований.

Читайте також: Осінні канікули: коли відпочиватимуть школярі

У МОН додали, що цей чинник є особливо актуальним для сільських шкіл і шкіл невеликих міст, де зазвичай замала кількість учнів не дає змоги організувати повноцінне профільне навчання.

Учням у питанні вибору профілю у школі допомагатимуть спеціальні кар'єрні радники. У відомстві планують, що це будуть фахівці, які пройдуть спеціальну підготовку і займатимуться консультуванням підлітків, їхнім супроводом у процесі особистісного визначення та професійного становлення.

Також школярі впродовж навчання у 10 класі зможуть змінити обраний профіль навчання, якщо вони зрозуміють, що помилилися з вибором.

У 10 класі викладатимуть найменше «профільних» предметів і найбільше обовʼязкових для всіх учнів. В 11-12 класах кількість «профільних» предметів зросте.

Раніше ZN.UA писало про те, що вища освіта в Україні не синхронізована з ринком праці. Докладніше про це – у статті  Олександра Костюка «Як синхронізувати систему вищої освіти й ринок праці? Міжнародний досвід та Україна».