На мосту імені Патона в Києві з’явиться восьма смуга для руху, повідомляє Київська міська державна адміністрація.
«Міст заплановано розширити. Нині на ньому сім смуг руху, а буде вісім. Між двома напрямками встановлять сучасне бар’єрне огородження. Будуть встановлені інформаційно-вимірювальні системи контролю стану споруди, у тому числі, автоматизована система обчислення ваги транспортних засобів під час руху», — кажуть у КМДА.
Крім того, на мосту обіцяють облаштувати велосипедні доріжки в обидва напрямки та променадну частину. Розглядається можливість облаштування трамвайних колій та забезпечення підйому пішоходів на Венеціанський острів.
Також на мосту планують відремонтувати:
- мостове полотно (проїжджа частина та тротуари);
- конструкції прогонових будов;
- опори та опорні частини;
- сходи і пропілеї (на правому березі);
- колони (на лівому березі);
- сполучення з мостом;
- засоби навігації у судноплавних прогонах мосту;
- оглядові проходи під прогоновими будовами мосту;
- мережу дощової каналізації (за необхідності).
У КМДА відзначають, що «Київавтодор» уже двічі проводив офіційну процедуру закупівель щодо розробки проектно-кошторисної документації із реставрації мосту Патона, однак «через відхилення результатів тендерів Антимонопольним комітетом процес затягується». Зараз корпорація підготувала нове технічне завдання й подала його на погодження профільним департаментам. Після отримання погодження оголосять нову процедуру закупівель.
Міст Патона ввели в експлуатацію у 1953 році. Він є першим у світі суцільнозварним мостом і пам’яткою архітектури місцевого значення.
У 2004 році його відремонтували та прибрали трамвайні колії. У 2014 році міст визнали аварійним, а в 2018-му — критично аварійним.
Реставрацію мосту Патона планують завершити до 31 грудня 2025 року. Ремонт коштуватиме близько 7 мільярдів гривень.