UA / RU
Підтримати ZN.ua

Міст на Володимирській гірці будують за українським проектом – КМДА

Раніше в ЗМІ з'явилася інформація про те, що проект мосту був розроблений архітекторами з Швейцарії.

У Київській державній адміністрації заявили про те, що проект пішохідно-велосипедного мосту, який з'єднає парки "Хрещатий" і "Володимирська гірка" був розроблений українськими архітекторами ТОВ "Проектні системи Лтд". Про це заявив заступник голови КМДА Олександр Спасибко, повідомляє прес-служба адміністрації.

За його словами, проект пішохідного мосту між двома парками розроблявся ще у 2000-х роках і навіть виносився на розгляд архітектурно-мостобудівної ради. У 2017 році було видано розпорядження про будівництво мосту та проведення тендеру на ремонтно-будівельні роботи. КМДА, як замовник будівництва, користується результатом робіт згідно з проведеним тендером.

У 2017 році КМДА звернулася до швейцарської архітектурної майстерні з пропозицією щодо проектування мостового переходу між парками "Хрещатий" та "Володимирська гірка". Були направлені листи, проведені скайп-конференції і доведені українські цінники на проектні роботи.

"Від швейцарської компанії надійшла пропозиція на купівлю права на використання концепції і надання консультаційних послуг при виконанні робіт з розробки проектної документації в розмірі 200 тисяч доларів, що на той момент становило 5,2 мільйона гривень. Враховуючи, що орієнтовна вартість робіт з проектування згідно з українським цінникам не влаштувала архітектурну компанію, була продовжена робота і видано розпорядження на проектування. Згідно з проведеним тендером маємо розробника проекту, який виграв тендер з сумою 3,8 мільйона гривень, і виконані роботи з проектування", - зазначив Спасибко.

Відреагували на звинувачення і архітектори. "Проектом мосту архітектурна майстерня Сергія Миколайовича та Андрія Сергійовича Миргородських "Проектні Системи" почала займатися у 2010 році, працюючи над проектом "Безперервного пішохідно - велосипедного маршруту та розвитку туристичної інфраструктури правобережних парків Києва від Площі Вітчизняної Війни до Пейзажної Алеї (11 км)". З власної ініціативи і без фінансової підтримки. У цьому проекті було кілька мостів. Сьогодні мова йде про один з них - міст над Володимирським узвозом. У 2012 році, в квітні, цей міст був показаний в обсязі всього проекту, на Містобудівній Раді Києва", - написав Андрій Миргородський на своїй сторінці на Facebook.

Напередодні швейцарські архітектори заявили про те, що концепція і конструктивні рішення мосту взяті з їхнього проекту, за який вони отримали премію у 2013 році. Про це на запит "Наших грошей" повідомила співзасновник компанії Leuppi & Schafroth Architekten Стефані Шафрот. Відзначається, що швейцарській компанії написало "кілька архітекторів", які здійснили пошук в мережі.

За словами Шафорт, були знайдені 3D-візуалізації, фото і відео нинішнього мосту, які незначно відрізняються від швейцарського проекту. Вона також зазначила, що кошти, які вони виграли на конкурсі, їм так і не були переведені. За її словами, на конкурсі 2013 року не був визначений переможець, але були присуджені дві премії: швейцарському та іспанському проектам.

"Через три роки, у квітні 2017 року з нами зв'язалися представники Департаменту містобудування та архітектури КМДА з бажанням реалізувати наш проект. Бюджет та графік, які ми підготували ще під час конкурсної фази, були дуже реалістичними. Наш проект був дешевим, раціональним і можливим для реалізації. Після серії листів і відеоконференц-зв'язку з групою з шести осіб з КМДА наші заплановані витрати були розкритиковані як надто високі. Пропозиція, яку ми зробили, щоб продати права на будівництво нашого проекту, також була відхилена як занадто дорога. Київські чиновники пропонували нам близько 39 тисяч швейцарських франків або доларів за дизайн і проектно-технічної документації нашого проекту - це включаючи приз, який ми виграли у 2013 році і до цих пір не отримали", - зазначила Шафорт.

За її словами, оціночна вартість моста за їхнім проектом становила трохи більше шести мільйонів швейцарських франків або доларів, у той час як вартість цього проекту становить близько 10 мільйонів швейцарських франків або доларів (260 мільйонів гриень).

Раніше увагу Антимонопольного комітету України залучив ремонт Шулявського мосту в Києві.

Шулявський шляхопровід частково обвалився у лютому 2017 року. Як повідомляло DT.UA, шляхопровід був визнаний аварійним ще у 2013 році, його реконструкція була перенесена на 2015 рік, але так і не відбулася. Тендер на проведення робіт виграла фірма ТОВ "Північноукраїнський будівельний альянс", яка належить помічникові народного депутата Максима Микитася.