Командир літака Ан-24, що розбився при посадці в аеропорту Донецька в лютому 2013 року, вважає пілотів невинними в авіакатастрофі, а висновки комісії, яка поклала відповідальність на непідготовленість екіпажу, - дивними.
"Ніякої помилки не було - екіпаж і я, як його командир, діяли за інструкціями. Я готовий доводити свою невинність до останнього. Те, що сталося, - для мене загадка! Але загибель пасажирів для мене справжній жах. Краще б я загинув", - розповів пілот Сергій Мелашенко в інтерв'ю виданню "Вести".
За його словами, на висоті прийняття рішення 80 метрів він прийняв рішення йти на запасний аеродром, оскільки не було видно землі і вогнів аеродрому. Однак літак втратив управління і продовжував знижуватися.
"Багато висновків комісії мене здивували. При підльоті до аеропорту "Донецьк" ми отримали сприятливий прогноз: горизонтальна видимість 1200 м, вертикальна - 90 м. Насправді там були складні метеорологічні умови - посадкової смуги видно не було. Ми вмикали систему, що запобігає обмерзанню літака. Це повинні були зафіксувати прилади-самописці. На землі при посадці була температура +1 градус, а на висоті всього 1 км - вже -6,5. І стовідсоткова вологість. Фюзеляж і кермо висоти покриваються льодом в таких умовах за секунди. А у висновках комісії про обмерзання літака - ані слова!" - зазначив Мелашенко.
Окрім того, як додав льотчик, на комп'ютерному відтворенні посадки Ан-24, яке опублікувала комісія, немає антени, яка зрізала крило.
"Але вежа була - її бачили й пасажири. Я підозрюю, що вежі вже зник і слід - вона не мала там бути, це порушення. В цьому ж відтворенні у літака, що летить, випущено шасі. Але шасі прибрали - це видно навіть на фото з місця катастрофи!" - розповів пілот.
Він також спростував інформацію про те, що літак був перевантажений, оскільки на борту були дев'ять незареєстрованих пасажирів.
"Перевантаження літака не було, на борту була штатна кількість пасажирів. А питання про зайців на борту - не до мене! Командир екіпажу не повинен контролювати, хто з пасажирів купив квиток, а хто летить зайцем. Це функція інших служб", - пояснив Мелашенко.
Пілот повідомив, що неприпустимої перерви у льотній практиці у нього не було: у грудні 2012 року він здійснив останній політ перед рейсом в Донецьк, а в січні 2013 року проходив двотижневий курс навчання на тренажерах
"Я літаю з 16 років - починав в аероклубі. Мій батько і дід теж були льотчиками. Потім закінчив авиаучилище і літав на військових літаках. Звільнився з армії в 2004 році за скороченням. У тому ж році почав пілотувати цивільні літаки. Мій особистий наліт - понад 4 тис. годин. Свій літак я знаю до гвинтика", - запевнив Мелашенко.
Нагадаємо, літак Ан-24 авіакомпанії "Південні авіалінії", що виконував чартерний рейс до Донецька з Одеси, при посадці 13 лютого вилетів за межі злітно-посадкової смуги, зачепив крилом 10-метрову метеовежу, перекинувся, впав і розвалився на дві частини.
На борту знаходилися 52 людини. Під час катастрофи п'ятеро з них загинули.
У квітні спеціальна міжвідомча комісія з розслідування причин авіакатастрофи оприлюднила результати роботи. Головний висновок - катастрофа сталася з провини авіакомпанії і екіпажу. Порушено кримінальну справу за ст. 276 КК України (Порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту), яка передбачає до 10 років позбавлення волі. !zn
Читайте також:
Названо причини авіакатастрофи Ан-24 в Донецьку: винні екіпаж і авіакомпанія
"Південних авіаліній" після аварії літака у Донецьку заборонили всі польоти
Азарова уроки авіакатастрофи в Донецьку очевидні: Висновки будуть зроблені
В авіакатастрофі в донецькому аеропорту загинув помічник голови Одеської облради