UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кількість політичних новин на телебаченні за півроку скоротилася на третину

На українському телебаченні стає все менше політики і власної думки громадян.

У червні поточного року 32% повідомлень новинних програм на українському телебаченні стосувалися політичних подій в Україні, і це найнижчий показник з лютого 2014 року, свідчать дані опитування Академії української преси. При цьому ще у вересні 2015 року кількість політичних новин сягала 46%.

Внутрішня державна політика, діяльність органів влади – найчастіше згадувана головна тема повідомлень – 16% (у вересні 2015 – 23%), 13% – війна на сході України (минулого року 12%, у жовтні 2014 – 28%), 10% – соціальна сфера. Дещо зменшилася частка репортажів про боротьбу з корупцією – 11 проти 13% у вересні минулого року як головна і додаткові теми. Події у Києві (35%, 44% у вересні 2015) та на Сході (26%, у вересні 2015 – 27%) у фокусі уваги новин тижня. В середньому лише 3% повідомлень з непідконтрольних територій та Криму.

Порівняно з минулим роком з 15% до 9% скоротилася частка повідомлень про Росію та її лідерів, з 5% до 11% зросла частка повідомлень про країни "великої сімки".

12% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (у вересні 2014 – 14%).

Офіційні особи частіше за громадян коментують події (33% проти 31%), у вересні минулого року громадяни (28%) частіше офіційних осіб (24%).

Увага в новинах найбільша до Петра Порошенка – 10% (минулого року 10%), Володимира Гройсмана – 5% (минулого року Арсенія Яценюка – 6%).

Новини транслюють нову політичну конфігурацію влади, увага до складових якої розподілилася наступним чином: правляча коаліція – 40%, колишня коаліція – 11%, "стара опозиція" – 2%, "нова опозиція" – 1%, непартійні "інші" – 46%.

Джерелом інформації частіше виступають офіційні джерела (49% проти 28% у жовтні 2014 року, 44% у вересні 2015 року) і менше командири і бійці АТО (8% проти 15% у жовтні 2014 року і 10% у вересні 2015), а також речники АТО – 3% проти 9% і 8% відповідно. Власний кореспондент каналу, як і раніше, лідирує (53%).

Академія української преси провела дослідження за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму (19:00-23:00) семи провідних українських телеканалів – "Інтера", "1+1", "Україна", СТБ, ICTV, UA:Першого та 5 каналу.

Згідно з опитуванням КМІС, проведеним у жовтні 2014 року, телебачення залишається основним джереломотримання новин для переважної більшості українців. 83,5% респондентів вказали, що джерелом виступає українське телебачення, 31% - інтернет-сайти, 29% - знайомі і родичі.