У літній період уряд введе обмеження на рух великовантажного автотранспорту, оскільки при високій температурі важкі фури руйнують 3 22 травня на засіданні уряду.
"Будь-яке покриття при температурі вище 27 градусів руйнується кожним перевантаженим колесом. А літо очікується спекотним. За таких умов не залишається нічого іншого, як ввести жорсткі обмеження на рух великовантажних автомобілів. Я наполягаю, що 2013 рік має стати переломним у питанні акуратної експлуатації доріг. Температурний режим має бути законом: поки покриття не охололо, ніякого руху автопоїздів. Перевантажена фура - будь ласка, на стоянку, порозвантажувати до нормативу тощо", - підкреслив Азаров.
Прем'єр нагадав, що на трасі Київ-Житомир почалася тестова експлуатація сучасної системи вагового контролю, яка вже працює в низці європейських країн. Вмонтовані у дорожнє покриття датчики фіксують тип, колір, реєстраційний номер автомобіля та визначають його загальну вагу і навантаження на кожну вісь, оскільки перевантаження на вісь - один із головних факторів руйнування дорожнього покриття. Глава уряду додав, що, за оперативними даними, понад 80% автотранспорту йде зі значним перевантаженням. За його словами, перші 5 зафіксованих системою автопоїздів були перевантажені на 10-20 тонн кожен.
"Якщо б у нас були такі штрафи за перевантаження, як в Євросоюзі, то ці 5 вантажівок сплатили суму, достатню для капітального ремонту 100 метрів дороги. 20 травня був зафіксований рекорд: проїхала вантажівка вагою майже 72 тонни. Які дороги витримають таке навантаження? Втричі більше норми. Рекордсмен встановлений, і я доручив, щоб з власником провели відповідну роботу. Ми не дозволимо нахабно руйнувати наші дороги", - зазначив Азаров.
Глава уряду доручив Міністерству інфраструктури разом з Міністерством юстиції розробити відповідну нормативну базу, а МВС організувати систему моніторингу і регулювання руху у відповідності з дорожніми умовами. За словами прем'єра, ця нормативна база повинна чітко визначати норми експлуатації автодоріг і передбачати відповідальність перевізників за перевантаження автотранспорту. Вона також буде легалізувати і введе в Україні ваговий контроль.
В той же час будуть організовані цілодобовий моніторинг і регулювання руху автотранспорту в залежності від погодних умов і стану дорожнього покриття. Окрім того, будуть обладнані місця для відстою автотранспорту та забезпечення водіїв необхідними побутово-санітарними умовами. !zn
Читайте також:
"Укравтодор" вирішив латати старі дороги, замість будівництва нових
"Укравтодор" пообіцяв до кінця липня закінчити ремонт усіх доріг