Російська ФСБ заявила про викриття у Криму агентурної мережі Головного розвідувального управління Міноборони України, пише «Інтерфакс». За версією спецслужби країни-терористки, «українські розвідники» нібито мали намір влаштувати на окупованому півострові «резонансні диверсійно-терористичні акти».
Зокрема, як стверджує ФСБ, «об'єктами зазіхань» було обрано «главу» окупаційної адміністрації Криму Сєргєя Аксьонова, «голову парламенту» Владіміра Константінова, «мера» Ялти Яніну Павлєнко. Крім того, згідно з повідомленням ФСБ, ціллю були елементи транспортної інфраструктури півострова.
«Встановлено, що безпосереднім організатором терактів і координатором підготовки вбивств високопосадовців є близький до начальника ГУР МОУ Кирила Буданова – офіцер діючого резерву військової розвідки Роман Машовець, 1976 року народження, який обіймає з 2020 року посаду заступника керівника Офісу президента України Володимира Зеленського», – заявляє спецслужба країни, чиї агенти від початку повномасштабного вторгнення намагаються ліквідувати українського президента.
ФСБ також назвала імена затриманих, які за її версією виявились громадянами України та РФ, а також «членами глибоко законспірованої агентурної групи ГУР МОУ»:
- Віктор Підвальний;
- Олександр Литвиненко;
- Сергій Кривошеїн, 1988 р.н.;
- Костянтин Євмененко;
- Ігор Зорін;
- Сергій Войнаровський.
Спецслужба країни-терористки звинувачує зазначених осіб у «підготовці терактів, стеженні за чиновниками із застосуванням спеціальних технічних засобів та придбанні вогнепальної зброї».
При цьому у ФСБ запевняють, що затримали такого собі Петранова, який є громадянином одразу двох країн – України та Болгарії. За версією росіян, він «причетний до доставки засобів ураження до Росії».
«Під час обшуків у затриманих виявлено п'ять готових до застосування СГУ (снайперська гвинтівка укорочена – ред.), виготовлених за типом кумулятивного та зосереджених зарядів, пластичні вибухові речовини виробництва Великої Британії, загальною масою близько 6 кілограм, електродетонатори військового призначення, радіо на дію вибухових пристроїв, трекери для здійснення стеження, а також засоби зв'язку для конспіративного спілкування з кураторами з ГУР МОУ», – стверджують у ФСБ.
Російська спецслужба також запевняє, що викрила і локалізувала «міжнародний канал, організований українськими спецслужбами, контрабандних поставок вибухових речовин і компонентів вибухових пристроїв, закамуфльованих під побутові електроплити, з Болгарії до Росії, що проходив через території Туреччини і Грузії». Саме їх, як запевняє ФСБ, «українські агенти» і хотіли використати під час терактів.
На цьому історія ФСБ про «українських розвідників» не закінчується. Спецслужба країни-терористки стверджує, що в Болгарії організацією відправки вибухівки до РФ займалася також громадянка України – Марина Матащук. Передавали цю вибухівку далі, за версією ФСБ, інші громадяни України – Денис Смирнов та Владислав Сарафінчан.
«Після доставки електроплит автомобільним транспортом на територію Росії їх подальше переправлення до місць підготовки терористичних актів здійснювалося транспортними компаніями «СДЕК» та «Возовоз», а їх відправкою займалися громадяни Росії – учасники комерційних проєктів з болгарською фірмою, очолюваною Матущаком, яких українські спецслужби використовували «в темну» – стверджують у ФСБ.
При цьому російська спецслужба заявила, що нібито під час підриву залізниці в Криму використовувалася та ж вибухівка, про яку ФСБ розповідає цього разу.
При цьому спецслужба країни-агресорки запевняє, що «в рамках порушених кримінальних справ фігуранти дають свідчення про співпрацю з військовою розвідкою України з метою підготовки та скоєння в Росії терористичних актів».
Нагадаємо, у лютому на території тимчасово окупованого російськими військами Криму поблизу міста Сімферополь здетонував вибуховий пристрій на залізничній колії. Тоді партизанський рух українців та кримських татар «Атеш» підтвердив, що це результат їхньої діялькості.
За даними активістів, пошкодження частини полотна спричинило призупинення руху поїздів. Пабліки росіян пишуть про затримку трьох поїздів, усі з яких нібито пасажирські: Севастополь-Санкт-Петербург зі 166 пасажирами та двох приміських електричок.