UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт пояснив кадровий вплив на сферу безпеки в Україні

За його словами, кадрова лихоманка почалася в Офісі президента і Міноборони.

Хоча новий глава Офісу президента України Андрій Єрмак і стверджує, що поки не збирається поспішати з кадровими перестановками в ОП, у найближчі дні ротація кадрів може відбутися, пише у своїй статті для ZN.UA Валентин Бадрак. Крім того, кадрова лихоманка охопила і Міноборони, хоча рішення розлучитися з чинним главою оборонного відомства точно немає.

Однак питання полягає в тому, чи зуміє новий глава Офісу президента створити там реальний майданчик для підготовки та всебічної експертизи ключових рішень, і чи буде включений сектор безпеки й оборони в перелік пріоритетів. Експерт пояснив, що необхідно для покращення сфери безпеки, і як на це впливає людський фактор.

За словами експерта, ідеальну площадку для реформування оборонного сектору можна було б створити в Раді нацбезпеки і оборони. Однак при нинішніх кадрових розкладах вона остаточно змістилася в Офіс президента. І поки не ясно чи зуміє (або захоче) Єрмак створити передумови для реалізації реформ. Для цього бажано було б щонайменше створити дієву робочу групу, а ще краще - експертну раду, до роботи якої можна було б залучити не лише профільних держчиновників, але і недержавних експертів.

Однак, питання щодо кадрів зачепило і Міноборони з "Укроборнпромом". Як пише автор, несподівано в полі зору з'явилися відразу чотири кандидати на посаду міністра оборони. Хоча і з чинним поки розлучатися не збираються.

За словами автора, можливими кандидатами є "два генерали зі змістовним бекґраундом, політик з великим досвідом держуправління, соратниця президента з партії". Однак важливим також є і людський фактор, який здатний паралізувати реалізацію найбільш продуманих реформ, зазначає експерт.

"Політик, лідер, що володіє певною гнучкістю, добре б професіонал" – зазначили необхідні якості декілька "колишніх" топ-менеджерів військового відомства. Однак на даний момент для глави українського Міноборони необхідні й інші фактори для успішності оборонної сфери, а саме:

- якщо не буде певної персональної близькості міністра з президентом, досвід в області військового або держуправління не вийде реалізувати;

- також дуже бажано, щоб політик був представником політичної сили глави держави, а не близьким до іншого;

- міністр повинен бути цивільним, а не наспіх звільненим генерал-полковником;

- саме лідерські якості міністра забезпечують можливість формування своєї команди або знаходження спільної мови з представниками наявною.

При цьому, як зазначає експерт, необхідно, щоб у міністра оборони не було конфлікту інтересів, наприклад, близьких до компаній, що претендують на держоборонзамовлення. А стан його здоров'я повинен дозволяти виконувати обов'язки в умовах напруженого графіка.

На думку автора, при певних обіцянки трансформувати свою діяльність і видати результат у Андрія Загороднюка є шанс залишитися військовим міністром. При цьому в першу чергу необхідно трансформувати реальне забезпечення армії в умовах війни, - державне оборонне замовлення тут виразно набуває пріоритетності. Також Загороднюку важливо переглянути своє ставлення до громадянського суспільства і завоювати авторитет серед військових.

Однак в армії немає поваги до міністра оборони тому що його немає і до президента Зеленського. Тому якщо новий глава президентського офісу трансформує отриманий мандат у збалансований розвиток сектору безпеки та оборони, включаючи формування ВСУ нового типу, можна буде всерйоз говорити про трансформацію самої держави. Якщо ж нинішній президент не знає, до чого призводить тривала імітація оборонного будівництва, нехай запитає у свого попередника.

Детальніше про стан українського безпекового сектору читайте у статті Валентина Бадрака "Сектор безпеки-2020: усе тріщить по швах" для ZN.UA.