Експеримент із використання електронних освітніх матеріалів у пілотних школах завершився негативно через незадовільну якість електронних освітніх матеріалів, заявила міністерка освіти і науки Ганна Новосад, зазначивши, що в майбутньому експеримент буде відновлено.
Зазначається, що в рамках експерименту було закуплено планшети на тисячу шкіл, але головна проблема виявилася на етапі закупівлі електронних підручників.
"Міністерство оголосило конкурс, але те, що нам подали виробники, - це просто жах. Я особисто переглянула всі ці підручники - це жах, який потрібно сховати і більше нікому не показувати. Я не можу допустити, щоб таке закуповувалося за публічні засоби і потрапляло в школи. Це не можна назвати електронними освітніми матеріалами - це просто якісь pdf-ки, до яких десь прибудували звук, де фігурку, яка рухається, і намагаються нам продати за мільйони гривень", - сказала Новосад.
За її словами, після зміни формату матеріалу, якість навчання не зміниться.
Міністерка запевнила, що експеримент з пілотування електронних підручників буде відновлено.
"Ми зробимо другу спробу. На цей рік ми знову заклали гроші на електронні підручники і нині маємо підготувати нові нормативні документи та нові вимоги до експертизи цих підручників, а також розпочати діалог із виробниками", - заявила вона.
На запитання, чи можна вже нині сказати, наскільки ефективний такий метод порівняно з традиційним навчанням, міністр відповіла, що наразі не бачила дослідження, яке свідчило б, що використання електронних підручників різко покращує освітні досягнення учнів.
"Це, безперечно, впливає на певні навички і цифрову грамотність, це дає змогу не носити з собою підручники зі школи додому. І мені здається, що бажання мати електронні підручники більше викликане світовим треном на диджитал, щоб показати, що ми не відстаємо. Тому мають бути проведені хороші фундаментальні дослідження, щоб зрозуміти, дає це якийсь ефект чи ні", - резюмувала Новосад.
Раніше повідомлялося, що новий закон "Про повну загальну середню освіту", який має стати інструментом практичної реалізації реформи "Нової української школи", не вирішує однієї з найгостріших проблем української школи - проблеми неспроможної шкільної мережі.
Докладніше про реформування освіти читайте у статті Інни Совсун "Революція в школі відміняється" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".