Попри війну, українці мають своєчасно здійснювати оплату комунальних послуг. Зокрема, побутові споживачі мають платити за світло та передавати показники лічильника. Бувають випадки, коли споживачі помилково вважають, що при встановленні двозонного лічильника такий прилад буде автоматично передавати показники. У компанії YASNO розповіли, які лічильники це можуть робити самостійно, а коли треба фіксувати та передавати показники їх власникам.
Що таке «розумний» лічильник: чи може він передавати показники
Фахівці зазначили, що не можна плутати звичайні двозонні лічильники з так званими «розумними». Ці прилади обліку мають різні особливості.
«Розумним» лічильником називають прилад обліку, який є частиною автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ). Він автоматично передає показники, а також інформацію про аварії, перевантаження мережі, втрати, несправність приладу тощо.
«Якщо оператор системи розподілу замінює звичайні лічильники на «розумні» у багатоквартирному будинку, то АСКОЕ встановлюється одночасно для усіх мешканців», – йдеться у повідомленні.
«Розумний» лічильник може бути як однозонним, який рівно фіксує використані кВт-години протягом усього періоду споживання, так і двозонним.
Чи може двозонний лічильник сам передавати показники
Двозонний лічильник – фіксує обсяг споживання за періодами часу, окремо вдень та вночі. Для власників таких приладів обліку діє «нічний» тариф та електроенергія, спожита з 23:00 до 7:00, коштує вдвічі дешевше.
У компанії YASNO пояснили, що якщо двозонний лічильник не має модулю АСКОЕ та не підключений до такої системи, він автоматично не передає показання.
«Тому клієнтам потрібно щомісяця робити це самостійно. При цьому важливо повідомляти показання окремо для тарифної зони «день» та тарифної зони «ніч», які відображаються на екрані приладу», – резюмували фахівці.
Раніше ми писали, як правильно знімати показники лічильника світла.