UA / RU
Підтримати ZN.ua

Будівництво багатостраждальної електрички до Борисполя "Повітряний експрес" стартує у червні

Майданчик для будівництва лінії електрички "Повітряний експрес" вже готовий і повномасштабне будівництво розпочнеться вже у червні цього року.

Чиновник і адвокат підозрюються в розкраданні китайських грошей на київський "Повітряний експрес"
Чиновник і адвокат підозрюються в розкраданні китайських грошей на київський "Повітряний експрес"
© Вісті.ua
© Вісті.ua

У червні розпочнеться будівництво "Повітряного експреса" - лінії електрички, яка з'єднуватиме залізничний вокзал та "Бориспіль". Незважаючи на те, що вона вже кілька разів починала будуватися, цього разу все серйозно - дадуть гроші китайці. Це підтвердили і у "Борисполі", і губернатор Київщини Анатолій Присяжнюк.

"Зараз вже готується майданчик, а днів через десять почнеться повномасштабне будівництво. Вже відкриваються рахунки для перерахування грошей, а китайці вже відкрили свій офіс. Проте є невелика проблема - на одній ділянці шляхи пройдуть за 300 м від газопроводу. Це дуже близько, тому ділянку будуть перепроектувати", - сказав Присяжнюк. У свою чергу, Каськів заявив, що всі процедури відкриття фінансування проекту "Ексімбанком" Китаю завершилися, гроші виділять - і "ми почнемо повномасштабне будівництво".

Для того, щоб швидше закінчити проект (на нього відводяться 18 місяців-ред.), будувати і проектувати "Повітряний експрес" будуть одночасно: частину спроектують, передадуть на держекспертизу і запустять в роботу, а тим часом будуть проектувати наступну ділянку дороги. Що стосується поїздів, то зараз обирають між чотирма варіантами. Але остаточне рішення будуть погоджувати із залізницею, щоб не вийшло, як із "Хюндаями", адже обслуговувати і ремонтувати ці поїзди доведеться залізничникам. Також для обслуговування нових поїздів "Експресу" збудують депо.

Україна тільки через два роки уклала з китайцями угоду на $ 372 млн на електричку до Борисполя

Як повідомлялося, згідно з підписаною 2 вересня 2010 року в Китаї у присутності голів України і КНР угодою, китайська сторона має побудувати залізничну трасу аероекспресу довжиною 30 км. "Повітряний експрес" має з'єднати залізничним сполученням залізничний вокзал Києва та аеропорт "Бориспіль".

Кредит був наданий Україні ще в 2011 році. Проте будівельну угоду було укладено лише через два роки.

Нагадаємо, 26 квітня прем'єр-міністр Микола Азаров повідомив, що зараз з китайською стороною опрацьовується питання участі українських юридичних осіб в реалізації національного проекту.

Раніше у Держінвестпроекту, очолюваного Владиславом Каськівим, були зауваження до окремих положень проекту технічної угоди: початковий текст містив пункти, які суттєво погіршували умови реалізації нацпроекту "Повітряний Експрес" для української сторони. Зокрема, в документі було прописано, що всі роботи, пов'язані з проектом, велися без українських учасників, без використання української робочої сили. !zn

Читайте також:

У Каськіва усунули "останні перешкоди" для початку будівництва китайцями електрички до Борисполя

Регіонал запропонував звільнити китайську електричку до Борисполя від усіх податків

Азаров розповів про свою "блакитну мрію"