Нещодавно створений в Україні офіс бізнес-омбудсмена готовий приступити до прийому скарг представників бізнесу на українські органи державної влади, заявив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.
За його словами, наглядова рада нового відомства вже прийняла регламент діяльності і визначила критерії прийняття скарг.
Шемета уточнив, що офіс бізнес-омбудсмена буде приймати скарги представників бізнесу тільки на держоргани, а не на інших представників бізнесу. При цьому строк давності події, що оскаржується, встановлено – до 1 року, по закінченню цього терміну скарги прийматися не будуть.
Також для звернення в офіс бізнес-омбудсмена необхідно буде попередньо зробити інші адміністративні кроки, як мінімум, подати скаргу в сам держорган.
Офіс бізнес-омбудсмена буде приймати скарги не тільки очно, але і через інтернет, розповів Шемета.
Також він додав, що Кабмін має намір 20 травня розглянути питання про призначення двох заступників бізнес-омбудсмена – Тетяни Короткої і Ярослава Григорчака.
Відомство буде складатися з 15 осіб, в тому числі самого бізнес-омбудсмена, двох його заступників та працівників секретаріату.
У травні 2014 року Уряд України разом з ЄБРР підписав антикорупційну ініціативу, відповідно до якої в Україні впроваджується нова посада "захисника бізнесу". Офіс бізнес-омбудсмена являє собою постійно діючий консультативно-дорадчий орган при Кабміні. Основне її завдання – розгляд скарг бізнесу на дію чиновників, вироблення рекомендацій владі у сфері підприємництва. У грудні бізнес-омбудсменом був призначений екс-комісар ЄС з питань оподаткування, митних питань, статистики, аудиту і боротьби з шахрайством Альгірдас Шемета.