UA / RU
Підтримати ZN.ua

Нові правила оцінки безпеки ГБО дозволять відсікти застаріле обладнання — експерт

Більшість автовласників в Україні адекватно сприймає необхідність контролю за безпекою газобалонного обладнання, проти цього можуть виступати лише напівлегальні станції техобслуговування, які встановлюють неякісне або застаріле ГБО. Про це розповів Дмитро Гончарук, президент Асоціації "Безпека експлуатації транспорту" (АБЕТ) в інтерв'ю виданню "Лівий берег".

"Більшість автовласників в Україні розуміє, що контроль за цією сферою необхідний. Адже раніше ми приїжджали на СТО і навіть не могли перевірити, чи є у нього право на установку ГБО, чи збігається назва компанії із зазначеною у Свідоцтві, чи якісне у нього обладнання та чи кваліфікований персонал. Громадянам України потрібен незалежний контроль якості установки ГБО. Мені складно уявити людину, яка не готова платити за свою безпеку і безпеку своїх близьких. Незадоволеними можуть бути, в основному, напівлегальні СТО, які поставили застаріле або неякісне обладнання, а тепер повинні будуть все заново переробляти за власний рахунок відповідно до Закону про захист прав споживачів. Однак більшість установників ГБО, які й раніше працювали в правовому полі, вітають такі правила реєстрації. Адже все, що їм необхідно зробити, - це придбати технічну документацію, як правильно встановлювати ГБО, щоб їхній клієнт міг швидко і без проблем пройти оцінку відповідності та отримати сертифікат". - зазначив експерт.

Президент Асоціації "Безпека експлуатації транспорту" підкреслив, що зараз в Україні посилено контроль за якістю і безпекою встановленого газобалонного обладнання і самої роботи з установки.

"Раніше установники ГБО не проводили експертизу, оскільки її повинна проводити третя, незалежна організація. А насправді - вони продавали просто документ, виписаний на проданому ними бланку. І коли у таких організацій закінчилися терміни дії сертифікатів в системі УкрСЕПРО, - єдиним законним способом отримання сертифіката відповідності є реальне проведення випробувань і сертифікація в органі оцінки відповідності, оскільки жоден орган не погодиться просто продавати порожні бланки своїх документів. На швидкість і вартість послуги підприємств-установників ГБО зміни ніяк не впливають. Слід зазначити, що такий спосіб оцінки дозволяє виконати дуже важливу місію: відсікти нелегальне обладнання або з вичерпаним терміном експлуатації. Адже реальність така, що з 10 машин - 4-5 не можуть бути сертифіковані апріорі. Раніше автовласники платили за папірець без будь-якої гарантії безпеки, зараз же відбувається реальна перевірка за участю кваліфікованих експертів", - зазначив Дмитро Гончарук.