З вівторка, 15 січня, "Аеросвіт" припиняє обслуговування більше 90% своїх рейсів, у тому числі популярний авіарейс на Москву.
До кінця дії зимового розкладу (тобто до кінця березня) авіакомпанія буде виконувати польоти тільки за трьома далекомагістральними маршрутами - до Нью-Йорка, Бангкока і Пекіна, а також регіональні рейси - до Івано-Франківська і Дніпропетровська, пише "Комерсант-Україна".
19 січня компанія також виконає рейс на Гоа, щоб вивезти звідти своїх пасажирів.
Як повідомив голова Державіаслужби Анатолій Колесник, пасажири, які вже купили квитки на скасовані рейси "Аеросвіту", будуть вивезені за допомогою інших авіакомпаній. Він повідомив, що "Аеросвіт" вже вивіз 12,38 тис. пасажирів, ще 1,45 тис. осіб - "Міжнародні авіалінії України" і Windrose.
"Провізних ємностей для цього достатньо. Крім того, пасажири можуть повернути квитки і отримати назад свої гроші. На сьогоднішній день за компенсацією в "Аеросвіт" звернулися 1700 осіб", - уточнив глава Державіаслужби.
Він зазначив, що повернення вартості квитка здійснюється в тому ж пункті, де було придбано квиток. Для компенсації потрібно подати заявку в "Аеросвіт", кошти повинні бути виплачені протягом семи днів.
Колесник висловив упевненість, що з початком літнього розкладу "Аеросвіт" відновить близько 90% своїх рейсів: скорочення маршрутної мережі входить у план реструктуризації та оздоровлення авіакомпанії.
Однак учасники ринку в цьому сумніваються. "Думаю, що протягом досить короткого часу - близько місяця-двох - інші учасники ринку зможуть зайняти місце "Аеросвіту". У будь-якому разі його напрямки не будуть порожні довго", - вважає гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук.
Як припускають експерти, частину маршрутів "Аеросвіту" візьмуть на себе "Міжнародні авіалінії України" (цю авіакомпанію також пов'язують із співвласником "Аеросвіту" Ігорем Коломойським).
МАУ вже переоформила на себе два нових літаки Boeing 737-800 NG, які досі експлуатував "Аеросвіт", і оголосила про початок продажу квитків на період літньої навігації на десять нових міжнародних напрямків, які до цього експлуатував "Аеросвіт".
На інших середньомагістральних напрямках пасажирів можуть "розібрати" компанії Lufthansa, Austrian Airlines, Turkish Airlines і "Аерофлот".
Ці ж авіакомпанії разом з AirFrance-KLM можуть взяти на себе і далекомагістральні рейси. Частину регіональних маршрутів може покрити авіакомпанія "Ютейр-Україна".
До кризи "Аеросвіт" обслуговував 80 міжнародних маршрутів і з 29 літаками у флоті був найбільшим перевізником у країні. За підсумками 11 місяців 2012 року "Аеросвіт" обслужив 2,95 млн пасажирів (+12,4%).
Але 29 грудня 2012 року господарський Суд Київської області відкрив провадження у справі про банкрутство авіакомпанії. З ініціативою банкрутства виступив сам перевізник. Після появи інформації про судове рішення в "Аеросвіту" виникло безліч проблем з виконанням рейсів - низка аеропортів і партнерів відмовилися обслуговувати авіакомпанію. У період з 10 по 14 січня авіакомпанія ввела тимчасовий розклад, залишивши по п'ять далеко - і середньомагістральних зарубіжних маршрутів і кілька рейсів по Україні. !zn
Читайте також:
Азаров сподівається, що місце "Аеросвіту" займе "більш конкурентний перевізник"
Через затримки рейсу "Аеросвіту" народний депутат не потрапив на засідання Ради
МЗС закликав українців подумати перед покупкою квитків на рейси "Аеросвіту"
Через "Аеросвіт" сотні українців по всьому світу не можуть повернутися додому