Вчені з Вісконсинського університету в Мадисоні відкрили новий вид пам'яті. Дослідникам вдалося виявити "буфер", в якому зберігається інформація при переході з короткочасної в довготривалу пам'ять. Результати роботи вчених були опубліковані в журналі Science.
Умовно пам'ять поділяють на короткочасну, або робочу, і довготривалу. Перша відповідає за зберігання інформації, необхідної для виконання поточних дій. У разі, якщо інформація важлива, відбувається консолідація - перехід спогадів в довготривалу пам'ять. Тепер же дослідникам вдалося відстежити спогади в момент, коли вони вже не кодуються активністю нейронів, але ще не потрапили в довготривалу пам'ять.
Для цього дослідники провели експерименти за участю добровольців. На першому етапі добровольцям показували зображення з точками, словами або обличчями. Потім два зображення показували одночасно і просили зосередитися на одному з них. Активність мозку випробовуваних вимірювалася шляхом функціональної магнітно-резонансної томографії (фМРТ) і електроенцефалографії (ЕЕГ).
Під час демонстрації двох зображень нейронна активність, яка відповідала "зайвомц" стимулу, згасала на фМРТ, але зберігалася на ЕЕГ. При цьому учасники могли без зусиль згадати "забутий" стимул. Щоб простежити його шлях, на наступному етапі експерименту вчені використовували транскраніальну магнітну стимуляцію (ТМС) - вона дозволяє неінвазивно стимулювати кору мозку короткими магнітними імпульсами. Потім, як і на другому етапі, випробуваним знову пред'являли пари зображень.
Після того, як нейронна активність "забутого" стимулу згасала, мозок добровольців стимулювали методом ТМС. Результатом процедури стало повернення фМРТ-мітки "забутого" стимулу. Реакція була більш вираженою, коли автори прицільно стимулювали ділянку мозку, що відповідає "зайвому" стимулу. На думку вчених, це підтверджує наявність в мозку, крім "класичної" робочої пам'яті, іншого її типу - "пріоритетної довготривалої пам'яті". На чому базується її робота, поки невідомо.
Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці ж гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.