Вчені заявили про те, що часте використання соціальних мереж підвищує ризик суб'єктивного переживання соціальної ізоляції. Висновки вчених були опубліковані в The American Journal of Preventive Medicine.
Соціальна ізоляція проявляється у відторгненні індивіда або групи від інших індивідів або груп через припинення контактів. Феномен включає у себе два аспекти: об'єктивний (фізична ізоляція) і суб'єктивний (переживання ізоляції), які можуть виражатися автономно і не завжди взаємопов'язані.
Варто відзначити, що спілкування в соціальних мережах спрощує пошук підтримки для тих, хто відчуває труднощі у встановленні контактів. Разом з тим, зловживання соціальними мережами підвищує ризик відходу від "живого" спілкування. Велика ж кількість "ідеалізованих" профілів викликає у деяких користувачів відчуття того, що інші живуть краще, що також підвищує ризик розвитку ізоляції і депресії.
У ході дослідження вчені опитали 1787 американців у віці від 19 до 35 років. Учасники заповнювали шкалу соціальної ізоляції, метою якої було оцінити, наскільки часто вони відчували почуття, що асоціюються у них з ізоляцією (наприклад, незацікавленість оточуючих), за останні сім днів. Також добровольці заповнили опитувальник, в якому вказували час і частоту використання 11 соціальних мереж, в тому числі Reddit, Snapchat і Vine, на тиждень.
У результаті було встановлено, що низький, середній і високий рівні суб'єктивної соціальної ізоляції були характерні для 42, 31 і 27% респондентів відповідно. У середньому учасники відвідували соціальні мережі 30 разів на тиждень, тільки 3,2% повідомили, що не користуються подібними сервісами. При цьому частота відвідування соцмереж корелювала з ризиком переживання ізоляції: так, ті, хто користувався ними понад 121 хвилину на день, були вдвічі більш схильні до відчуття ізоляції, ніж ті, хто витрачав на соцмережі менше півгодини в день. Втричі частіше ізоляцію відчували ті, хто відвідував соціальні мережі понад 58 раз на тиждень, у порівнянні з тими, чий показник склав менше 9 разів на тиждень.
Раніше повідомлялося про те, що більше половини інтернет-користувачів в усьому світі отримують новини з соціальних медіа.