UA / RU
Підтримати ZN.ua

Вчені навчили штучний інтелект зважувати об'єкти віртуального світу

Розроблена технологія може використовуватися для роботів, які будуть змушені пересуватися по нерівній поверхні.

Штучний інтелект навчився зважувати предмети

Штучний інтелект навчився зважувати предмети

Розробники з Google DeepMind навчили штучний інтелект (ШІ) визначати характеристики об'єктів у віртуальному світі - зокрема, їхню вагу та кількість. Щоб зрозуміти, чим відрізняються одні предмети від інших, комп'ютеру довелося вступити в безпосередню взаємодію з ними. Дослідники розповіли про результати своєї роботи у статті, опублікованій на сайті ArXiv.

Автори нової роботи створили систему штучного інтелекту на базі LSTM-нейромережі, яка навчилася визначати вагу і кількість об'єктів, що знаходяться перед нею. Ця нейромережа являє собою підвид рекурентних нейромереж, для яких характерна наявність зворотного зв'язку. Для її навчання дослідники створили два різних віртуальних світу, в яких комп'ютер міг взаємодіяти з оточуючими його предметами.

Читайте також: Штучний інтелект створив трейлер до фільму жахів про штучний інтелект

У першому світі перед ШІ знаходилося чотири однакових за розміром кубики, маса яких визначалася випадковим чином і змінювалася кожен раз, коли експеримент починався заново. ШІ міг рухати кубики по вертикалі, прикладаючи до них певну силу (розробники не забезпечували його віртуальним маніпулятором, він взаємодіяв з предметами "прямо"). Головне завдання комп'ютера полягала в тому, щоб навчитися знаходити найважчий кубик. Якщо він успішно справлявся із завданням, то отримував винагороду, якщо ні - штраф. Після багаторазового повторення експерименту ШІ "зрозумів", що для того, щоб правильно знайти найважчий кубик, необхідно попередньо підняти всі кубики, і тільки потім давати відповідь.

У другому віртуальному світі перед ШІ лежали п'ять кубиків, з яких була побудована башта. Частина кубиків стояли один на одному, створюючи єдиний блок, у той час як інші кубики лежали окремо. Штучний інтелект повинен був визначити, скільки перед ним знаходиться предметів, також взаємодіючи з ними і отримуючи в залежності від своєї відповіді позитивний або негативний зворотний зв'язок від навколишнього середовища. Згодом комп'ютер вибрав найкращу стратегію визначення правильної відповіді: він став руйнувати вежу і тільки потім оцінювати кількість всіх кубиків.

Дослідники не говорять про практичне застосування створеної ними системи, проте припускають, що в майбутньому вона може бути використана для роботів, яким, наприклад, буде необхідно переміщатися по нерівних поверхнях. Крім того, система може стати в нагоді роботам-помічникам, яким доведеться взаємодіяти з навколишнім світом - наприклад, кухонним роботам або роботам-космонавтам.

Раніше повідомлялося про те, що штучний інтелект зрівнявся в тесті IQ з чотирирічними дітьми. Автори використали тест WPPSI третього видання, який застосовується для дітей віком від 2,5 до 7 років. Щоб адаптувати видання для комп'ютерної програми, вчені використовували додаткові модулі, що переводять текстовий питання в набір ключових слів.