UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українці стали активніше купувати в інтернет-магазинах

Найчастіше в інтернеті українці купують електроніку і побутову техніку, одяг, косметику та парфумерію, а також аксесуари та подарунки - за рік показники зросли на 5-8%. Значної популярності набирають сайти за принципом аукціонів, а от інтерес до "купонних" сайтів минає. Збільшилася також кількість українців, які роблять покупки у зарубіжних інтернет-магазинах.

У 2013 році українські онлайн-покупці стали значно активніше купувати в інтернеті всі категорії товарів. Найчастіше в інтернеті українці купують електроніку і побутову техніку, одяг, косметику та парфумерію, а також аксесуари та подарунки. Топ-3 лідерів сайтів, які асоціюються з покупками в інтернеті, залишилися незмінними. У той же час більше українських інтернет-користувачів стали купувати у закордонних інтернет-магазинах.

Про це свідчать результати дослідження онлайн-торгівлі України, яке здійснила GfK Ukraine.

Так, у 2013 році через інтернет стали на 6-8% активніше купувати всі категорії товарів. Структура покупок виглядає наступним чином: частіше через інтернет купують побутову та комп'ютерну техніку і електроніку (у 2013 73 % онлайн-покупців вказали цю категорію товарів проти 64 % у 2012 році ). Найбільш активно, як і раніше, купують цифрову техніку (зокрема, мобільні телефони, електронні книги, комп'ютери тощо), малу побутову техніку та аксесуари клавіатури, веб-камери тощо), і відносно меншу - аудіо-відео і велику побутову техніку.

Одяг залишається на другому місці за популярністю серед онлайн-покупок (половина онлайн-покупців купували цей товар протягом останніх 12 місяців).

Третє місце ділять косметика і парфумерія та аксесуари і подарунки.

Логічно, що чоловіки більш активно, ніж жінки, купують в інтернеті традиційно "чоловічі" категорії: побутову і комп'ютерну техніку, електроніку, автотовари, спортивний інвентар та будівельні матеріали. При цьому жінки значно активніше роблять онлайн-покупки одягу, взуття, книг/дисків, косметики та парфумерії, товарів для дітей і для тварин, продуктів харчування.

Українські онлайн-покупці стали більше користуватися інтернет-аукціонами, сайтами з оголошеннями і прайс-агрегаторами. Переважна більшість опитаних користувалися інтернет-аукціонами або дошками оголошень за останні 12 місяців. Сайтами для порівняння цін користувалися майже 80 % онлайн-покупців. При цьому інтерес до "купонних" сайтів минає: у 2013 році ними користувалися 38% онлайн-покупців, тоді як у 2012 році таких опитаних було 45%. Більше українців стали робити покупки у закордонних інтернет-магазинах: у 2012 році таких було 18%, у 2013 році - вже 26%. В основному вони купували там одяг, аксесуари та подарунки, побутову/комп'ютерну техніку і електроніку, взуття. Основні причини покупок за кордоном не змінилися: приваблива ціна, якісний/гарний товар, ексклюзивний товар, широкий асортимент.

Опитування проводили за допомогою онлайн-панелі GfK Ukraine у жовтні 2013 року. Було проведено 917 інтерв'ю з інтернет-користувачами у віці старше 18 років, включаючи 752 інтерв'ю з "онлайн-покупцями" - тими, хто здійснював покупки в інтернеті за останні 12 місяців; 165 інтерв'ю з "непокупцями" - тими, хто не здійснював покупки в інтернеті за останній рік. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном, розміром населеного пункту, частотою користування інтернетом. !zn

Читайте також:

Поки дорослі дивляться телевізор, 90% школярів вже отримують інформацію в інтернеті