Федеральна антимонопольна служба (ФАС) Росії порушила справу проти російського представництва компанії Apple. Компанію підозрюють у зловживанні домінуючим становищем на ринку за скаргою користувача iPhone, повідомляє видання "Ведомости" з посиланням на матеріали відомства. Порушення справи підтвердив також заступник керівника ФАС Андрій Кашеваров.
У разі підтвердження порушення законодавства, керівнику компанії загрожує штраф у розмірі 15 – 20 тисяч рублів, а самій компанії – від 300 тисяч до мільйона рублів.
За твердженням Дмитра Петрова, який подав скаргу у ФАС, Apple зловживає домінуючим становищем на ринку ремонту iPhone. У Росії смартфони Apple ніхто не може чинити без її дозволу, але при цьому Apple не постачає комплектуючі для ремонту екранів, каже він, посилаючись на матеріали ФАС. Відповідно, ФАС може наказати Apple для усунення порушення почати поставляти запчастини для ремонту iPhone в Росії, вважає він.
За словами Петрова, він пошкодив екран свого iPhone SE і звернувся в сервісний центр Apple, де йому не змогли замінити дисплей, але запропонували обміняти апарат на новий з доплатою. За твердженням Петрова, компанія зобов'язана забезпечити можливість споживача користуватися товаром весь термін його служби. Замість цього Apple нав'язує покупку нового смартфона за ціною, яка перевищує вартість заміни скла.
ФАС вже веде справу стосовно компанії.Служба прийшла до висновку, що з початку офіційних продажів смартфонів iPhone 6s і iPhone 6s Plus в Росії більшість реселерів встановили на них однакові ціни і утримували їх впродовж певного часу. Крім того, відомство також встановило збіг цін реселерів і на інші моделі смартфонів Apple.
На думку ФАС, група компаній Apple координує ціноутворення російських реселерів, що призвело до встановлення цін на російському ринку і прийняття "рекомендованих" цін в якості обов'язкових.