UA / RU
Підтримати ZN.ua

Стало відомо, чому безпілотний автомобіль Uber збив пішохода

Програмне забезпечення машини не знало, що пішоходи можуть переходити дорогу не по переходу.

Безпілотний автомобіль Uber не знає, що пішоходи можуть переходити дорогу в недозволеному місці

Безпілотний автомобіль Uber не знає, що пішоходи можуть переходити дорогу в недозволеному місці

Національна рада з безпеки на транспорті США опублікувала матеріали 20-місячного розслідування ДТП, в рамках якої безпілотний автомобіль Uber збив пішохода. Виявилося, що в програмне забезпечення машини не було закладено те, що пішоходи можуть переходити дорогу за межами пішохідного переходу, повідомляє Wired.

Безпілотний автомобіль Uber збив 44-річну Елейн Херцберг, яка переходила дорогу в темряві. З якоїсь причини автопілот не зреагував на пішохода та в'їхав у неї на повній швидкості. Оператор Рафаела Васкез, яка сиділа за кермом автомобіля, також не встигла відреагувати.

Результати розслідування показали, в програмному забезпеченні Uber були допущені помилки, які стосуються безпеки. Виявилося, що програмне забезпечення не було навчено реагувати на пішоходів, які переходять дорогу у недозволеному місці. Крім того, розробники Uber настільки боялися помилкових спрацьовувань, що заклали секундну затримку між сигналом про можливе зіткнення і реакцією на нього. Компанія також відключила автоматичну гальмівну систему Volvo, яка, за словами автовиробника, могла б істотно знизити швидкість, на якій було завдано удару, або навіть уникнути зіткнення.

Все це може пояснити те, чому автопілот машини, який помітив Херцберг не знизив швидкість і врізався в неї, в результаті чого його відкинуло на 20 метрів. Автопілот помітив пішохода за 5,6 секунди до зіткнення, чого було достатньо, аби уникнути його. Разом з тим, спочатку він класифікував жінку як іншу машину, потім перевів її в розряд "інше", потім знову повернувся до машини, потім до велосипеда, потім знову до "іншого" і врешті зупинився на категорії "велосипед".

Програмне забезпечення не змогло зрозуміти, що перед ним людина, оскільки його не навчили, що пішоходи можуть зустрічатися і за межами пішохідних переходів.

Головна проблема для штучного інтелекту, який керував автомобілем, полягала в непередбачуваності поведінки пішохода - а не знаючи, куди і з якою швидкістю "перешкода" може зміститися, ШІ не уявляє, як від нього ухилитися. Фінальне рішення про те, що ж знаходиться перед машиною було прийнято всього за 1,2 секунди до зіткнення. Ще секунда до екстреного гальмування була витрачена на так зване "придушення дії". В цей час, якщо об'їхати перешкоду вже неможливо, автопілот бере коротку паузу для перевірки всіх даних ще раз. Оператор мав страхувати автоматику і в цей момент вже помітити Херцеберг з велосипедом. Разом з тим, Васкез стежила за показниками приладів і не дивилася на дорогу в цей момент. Вона натиснула на гальма через секунду після того як автомобіль збив пішохода.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Інцидент стався у 2016 році. Жінка померла в лікарні. Після чого компанія призупинила випробування безпілотних автомобілів на дорогах Каліфорнії.