UA / RU
Підтримати ZN.ua

Скорочення кількості авіарейсів під час карантину зробило прогнози погоди менш точними

Кількість авіаційних метеорологічних спостережень скоротилося на 50-70%.

Вчені з Ланкастерського університету заявили про те, що зниження кількості авіарейсів під час карантину, викликаного новим коронавірусом, негативним чином вплинуло на прогнози погоди.  Кількість авіаційних метеорологічних спостережень скоротилася на 50-70% з початку пандемії, але зросла їхня важливість, повідомляє Naked science.

Під час виконання пасажирських рейсів літаки фіксують дані про температуру повітря, відносну вологість, тиск і вітер, що допомагає прогнозам бути більш точними. Незважаючи на зменшення кількості даних, вплив метеорологічних зведень став сильнішим, оскільки вони розраховані на більш тривалий час, ніж раніше.

Вчені відзначають, що точність прогнозів погоди може вплинути на стабільність економіки та сільського господарства, а також зачепити енергетичний сектор. У ході дослідження вчені порівняли дані, отримані в березні-травні 2020 року, з аналогічними від 2017, 2018 і 2019 років і з'ясували, що інформація про температуру, відносну вологість повітря, швидкість вітру і тиску стала не такою точною. І це незважаючи на те, що в лютому, до скасування авіарейсів, прогнози були кращими, ніж у попередні роки. Автори також помітили, що прогнози поверхневого тиску і швидкості вітру залишалися такими ж у короткостроковій перспективі (один-три дні), але погіршувалися для довгострокових (чотири-вісім днів).

Дані про опади по всьому світу істотно не змінилися, оскільки були засновані на супутникових спостережень. Разом з тим, весняні місяці цього року були відносно сухими в більшості країн, на думку вчених, прогнози опадів можуть постраждати під час сезону мусонів і ураганів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Читайте також: В Ірландії "натиснули на кнопку паузи" і продовжили карантин

Особливо сильний вплив виявляється на віддалені (Гренландія, Сибір, Антарктика і пустеля Сахара) і жваві райони повітряних польотів (Північна Америка, Південно‐Східний Китай і Австралія). Точність прогнозів в Західній Європі майже не змінилася, хоча число літаків над регіоном скоротилося на 80-90%. Можливо, це пов'язано з щільною мережею наземних метеорологічних станцій і аеростатних вимірювань, які компенсують брак літаків.