Вчені вивчили карту ударів океанських і морських блискавок за 12 років і встановили, що частота ударів блискавки приблизно в два рази вище у тих областях, через які проходять судноплавні лінії. Висновки дослідників опубліковані в журналі Geophysical Research Letters.
У ході дослідження геофізики використовували дані бази даних WWLLN про точках, в яких спостерігалися океанські і морські блискавки, за останні 12 років. Сумарно було проаналізовано близько півтора мільярдів спалахів блискавок. В якості основного регіону дослідження вчені вибрали Індійський океан і Південно-Китайське море, в яких проходить велика кількість судноплавних ліній, а кліматичні умови досить однорідні. Для кількісної оцінки розподілів положень спалахів геофізики провели статистичний аналіз, використавши усереднення даних за періоди в 91 день (один сезон) 731 день (два роки).
Крім аналізу інтенсивності ударів блискавок, вчені також вивчили напрямок і завантаженість судноплавних ліній у даному регіоні. Виявилося, що частота ударів блискавок в областях, де проходять основні судноплавні маршрути, приблизно в два рази вища, ніж в прилеглих до них зонах з ідентичними кліматичними умовами. При цьому найчастіше блискавки били в зонах двох найбільш активних судноплавних ліній. Цей ефект особливо помітний в сезони з найбільш інтенсивною атмосферною конвекцією і в зонах, віддалених від берега.
Проаналізувавши дані, усереднені за 91 день, геофізики змогли помітити характерні сезонні варіації, пов'язані з мерідіанальной міграцією зони конвергенції. Максимальна кількість блискавок припадає на період з листопада по травень. Цікаво, що в залежності від сезону, області, на які припадає максимальна кількість блискавок, змінюються, але завжди вони розташовані уздовж судноплавних ліній.
Вчені стверджують, що підвищена частота ударів блискавок над судноплавними лініями не може бути пояснена тільки природними факторами (такими як температура або атмосферна стійкість) і пов'язують її з викидом в атмосферу великої кількості аерозольних частинок у вихлопі від роботи корабельних двигунів.
Раніше повідомлялося про те, що астронавтам МКС вдалося зробити знімок червоного спрайту – унікального виду блискавки.