Міністерство юстиції США звинувачує Google у монополії на рекламні технології, яка відсікала потенційних конкурентів і підвищувала витрати для видавців і рекламодавців – у понеділок у Вірджинії розпочався судовий процес проти.Google. Про це пише Financial Times.
Прокурори стверджують, що Google значною мірою домінує в технологічній інфраструктурі, яка фінансує потік новин та інформації на веб-сайтах через понад 150 000 онлайн-продажів реклами щосекунди.
При цьому, Джулія Тарвер Вуд, юрист антимонопольного відділу Міністерства юстиції, у вступному слові заявила, що Google використовує класичну тактику побудови монополії: усунення конкурентів шляхом придбання і контроль за тим, як відбуваються транзакції на ринку онлайн-реклами.
«Google тут (у суді, – ред.) не тому, що вони великі. Вони тут, тому що вони використовували свій розмір, щоб придушити конкуренцію», — сказала вона.
Суд відбувається лише за кілька тижнів після того, як суддя у Вашингтоні виніс знаменний вердикт у іншій антимонопольній справі Міністерства юстиції проти Google, встановивши, що компанія монополізувала ринок онлайн -пошуку. Рішення про те, як покарати Google, очікується наступного року.
Обидві справи є частиною зусиль з обмеження потужності Big Tech з боку антимонопольних органів у Вашингтоні, які порушили масштабні справи, кидаючи виклик ринковій силі таких компаній, як Amazon, Meta та Apple.
Справа уряду проти Google зачіпає саму суть прибуткового бізнесу, пов’язаного з показом онлайн-реклами, наприклад у верхній або бічній частині екрана.
Міністерство юстиції разом із 17 штатами у позові стверджують, що Google домінує в цьому бізнесі — від видавців, які продають рекламу, до рекламодавців, які її створюють – а також у платформі, яка поєднує обидві сторони.
Мін'юст заявив, що частка Google може становити 37 центів з кожного рекламного долара, коли він поєднує покупців і продавців, і що монополіст контролює приблизно 90 відсотків ринку рекламних серверів і мереж рекламодавців у всьому світі.
Google, у свою чергу, стверджує, що не є монополістом і натомість пропонує кращий продукт на висококонкурентному ринку. Карен Данн, яка представляє Google, наголосила, що компанія змінила ринок рекламних технологій, конкурує «мілісекунда за мілісекундою» за кожен показ реклами з низкою інших компаній і збільшила можливості для усіх компаній завдяки інноваціям.
Данн неодноразово стверджувала, що уряд не розуміє бізнесу — і він не може змусити компанію надати свої технології конкурентам.
Позов уряду проти Google заснований на аналізі, «який не є комерційною реальністю» і «вигаданий» з метою судового розгляду, сказала вона.
В якості свідків Google планує залучити інженерів і дизайнерів компанії, а також державних чиновників з Перепису населення США та ветеранів американської армії, які використовували Google для вербування та реклами запобігання самогубствам. Зрештою, Данн стверджує, що від програшу Google виграють не видавці, рекламодавці чи клієнти, а головні конкуренти технологічного гіганта, які завоювали частку ринку: Microsoft, Amazon, Meta та TikTok.
Адвокатка залишила зал суду після вступного слова через необхідність готувати віцепрезидентку Камалу Гарріс до теледебатів із колишнім президентом Дональдом Трампом у вівторок.
80-річна окружна суддя США Леоні Брінкема, яка була призначена президентом Біллом Клінтоном, вирішить справу після завершення судового процесу, який, як очікується, триватиме кілька тижнів.
Якщо Брінкема виявить, що компанія Google порушила закон, згодом вона розгляне запит прокуратури, який вимагає змусити Google продати щонайменше Google Ad Manager — платформу, яка включає рекламний сервер видавців Google і його біржу реклами.
Акції Alphabet у другій половині дня впали на 1,7%.