UA / RU
Підтримати ZN.ua

Компанія Tesla зазнає рекордних збитків: головне

Компанія оновила рекордний показник збитків за квартал.

2 серпня компанія Tesla відзвітувала про рекордні збитки, які в другому кварталі цього року склали 717,5 мільйонів доларів. При цьому, компанія зазнає рекордних збитків протягом останніх декількох місяців, що пов'язано з тим, що їй не вдалося вийти на показники виробництва електрокарів Model 3, на які вона розраховувала, і іншими проблемами, які торкнулися компанії. Разом з тим, засновник Tesla Ілон Маск впевнений, що їм вдасться вийти на прибуток вже в наступному кварталі, а пізніше перейти на самофінансування.

З чого все почалося

Про рекордні збитки Tesla вперше заявила за підсумками четвертого кварталу 2017 року. Тоді компанія втратила 675 мільйонів доларів, за аналогічний період 2016 року збитки компанії склали 121 мільйон доларів. Разом з тим, фінансові показники Tesla в 2017 році виявилися кращими, ніж очікували аналітики. На котируваннях акцій компанії публікація звітності практично не позначилася.

На зустрічі з інвесторами Маск зізнався в тому, що у компанії виникли проблеми з виробництвом батарей для Model 3. "Ми на більш глибокому рівні пекла, ніж очікували", - заявив тоді бізнесмен. Цікаво, що незадовго до цього рада директорів Tesla позбавила Маска зарплат і бонусів, розробивши систему винагороди для нього, яка розписана на 10 років. За цей час Tesla повинна стати однією з найдорожчих компаній на ринку. В кінцевому підсумку капіталізація компанії повинна скласти 650 мільярдів доларів, тобто, Маск повинен збільшити її вартість майже на 600 мільярдів.

Свій попередній антирекорд компанія побила за підсумками першого кварталу 2018 року. Тоді збитки Tesla склали 709,6 мільйонів доларів. Порівняно з першим кварталом 2017 року виручка Tesla зросла на 1%. Перший квартал 2018 року виробник електромобілів почав з 3,96 мільярда доларів на рахунках, а закінчив з 3,22 мільярда доларів.

Що ще трапилося

У квітні видання The Economist писало про те, що компанія стоїть на порозі фінансової кризи. Ціна акцій Tesla падала з лютого, в основному після того, як 23 березня автомобіль Tesla під управлінням автопілота врізався в розділовий бар'єр на шосе в Каліфорнії, що призвело до смерті водія та виникнення питань щодо безпеки системи напівавтономного водіння.

28 березня суддя в штаті Делавер дав хід позовам, поданим акціонером Tesla проти Маска і ради директорів з приводу передбачуваного порушення зобов'язань, пов'язаного з вилученням 2,6 мільярда доларів на користь SolarCity – компанії, яка розвиває сонячну енергетику і управляється двоюрідними братами Маска. А 29 березня Tesla заявила про відкликання 123 тисяч електрокарів, які можуть бути схильні до корозії болтів, що може вплинути на процес управління і паркування. Подібні відгуки є поширеною практикою серед виробників автомобілів. Але у випадку з Tesla це підсилює відчуття того, що вона набагато краще справляється з розвитком нових вражаючих технологій, ніж з виробництвом власних машин.

Крім того, видання підкреслювало, що проблеми компанії можуть бути пов'язані з прагненням Маска повністю автоматизувати процес виробництва, відмовившись від перевірених методів, які використовуються іншими компаніями.

1 квітня Маск пожартував у Twitter про банкрутство Tesla. На наступний день акції компанії впали в ціні на 5%.

У травні в аварії Model S у Флориді загинули два підлітка, електрокар на великій швидкості врізався з бетонну стіну і загорівся. Tesla заявила, що малоймовірно, щоб автомобіль рухався під керуванням автопілота. А в червні норвезький фонд добробуту об'ємом трильйон доларів підтримав ідею звільнити Ілона Маска з поста голови ради директорів компанії. Разом з тим, інші акціонери компанії проголосували проти такої пропозиції і Маск продовжить суміщати посаду генерального директора і голови ради директорів Tesla.

У липні компанії вдалося вийти на показник виробництва п'яти тисяч Model 3 на тиждень, якого вона повинна була досягти до кінця 2017 року.