UA / RU
Підтримати ZN.ua

Комп'ютерна програма перемогла професійного гравця в го

Програма AlphaGo виграла у всіх проведених партіях.

Комп'ютерна програма AlphaGo, яка була створена фахівцями Google вперше змогла перемогти триразового чемпіона Європи з го Фань Хуея. Повідомлення про це було поширене журналом Nature.

Програма обіграла професійного гравця в го у всіх п'яти проведених партіях. Фахівці порівнюють цей результат з перемогою, яку здобула програма Deep Blue над 13-м чемпіоном світу з шахів росіянином Гаррі Каспаровим у 1997 році. Автори також зазначають, що го набагато складніша за шахи, оскільки в ній існує набагато більше ходів і комбінацій.

За словами Деміса Хассабіса, який займався розробкою програми, AlphaGo належить провести ще безліч партій для того, щоб грати, як людина. Фахівець вважає, що створені для програми алгоритми можуть бути використані при розробці сучасного складного медичного устаткування.

Гра го з'явилася в Китаї і її вік налічує, за оцінками істориків, не менше чотирьох тисяч років. Згідно з правилами гри, два гравці по черзі розставляють на дерев'яній дошці фішки білого і чорного кольору, намагаючись захопити якомога більшу територію і "перекрити повітря" своєму противнику. Приблизно в сьомому столітті нашої ери гра потрапила до Кореї і Японії, де також набула велику популярність. В даний час ця гра широко відома не тільки в Азії, але і по всьому світі. Го входить до числа п'яти базових дисциплін Всесвітніх інтелектуальних ігор.

Раніше повідомлялося про те, що штучний інтелект зрівнявся в тесті IQ з чотирирічними дітьми. Автори використали тест WPPSI третього видання, який застосовується для дітей віком від 2,5 до 7 років. Щоб адаптувати видання для комп'ютерної програми, вчені використовували додаткові модулі, що переводять текстовий питання в набір ключових слів.