На думку керівника напрямку маркетингових досліджень КМІС Олександра Красновського, збільшення числа користувачів інтернету прямо пов'язане як із розширенням покриття, так і з активним підключенням до Всесвітньої мережі молоді. Так, у віковій групі 18-29 років користуються інтернетом 73,4% опитаних, тоді як серед 30-39-річних -59,2%, серед 40-49-річних - 44,1%, серед 50-59-річних - 26,5%, серед 60-69-річних -9,9%, а у віці 70 років і старше - 2,7%.
Різкий спад інтересу до інтернету спостерігається у наших громадян у віці від 60 років - так само свого часу було і з мобільними телефонами, але коли вони стали більш доступними, їх придбали майже всі. До того ж у сім'ях молоде покоління впливає на старше.
Інтерес до інтернету залежить і від освітнього рівня респондентів. Так, серед людей з неповною середньою освітою всього 12,2% користувачів інтернету, з повною середньою - вже 26,1%, з середньою спеціальною - 38,6%, а з вищою - 67,8%.
У селах користуються інтернетом 22,5% опитаних, у маленьких містах до 20 тисяч жителів - 35,4%, у середніх містах (20-99 тисяч жителів) - 46,1%, у великих містах (100-499 тисяч жителів) - 49,4%, а в дуже великих містах (від 500 тисяч жителів) -58,1%.
Цікаво, що 17,8% людей з дуже поганим рівнем добробуту користуються інтернетом. Також Всесвітньою мережею користуються 28,4% людей з низьким рівнем добробуту, 56,6% - із середнім, і 73,8% - з рівнем добробуту вище середнього. Інтернет зараз перестав бути дорогим і став доступним для всіх.
Можливість користуватися інтернетом у себе вдома є у 34,7% опитаних, решта, ймовірно, користуються ним на роботі або за місцем навчання. Користуються інтернетом для того, щоб надсилати і отримувати електронну пошту 29,6% респондентів, відвідують сайти соціальних мереж - 31,7%, відвідують і коментують блоги 15%, спілкуються на форумах, чатах 21,6%, слухають/дивляться аудіо, відео, фото чи малюнки на обмінних ресурсах 33,6%.
«Зараз молодь не розділяє реальне життя і кіберпростір - все, що є в житті, вона переводить в он-лайн, - говорить О.Красновський. - Молодь постійно знаходиться «на зв'язку» та інтернет для них - це ще одна платформа для спілкування. Зараз блоги конкурують з друкованими виданнями».
Також в інтернеті поширено форуми, спеціалізовані групи, сайти знайомств. Зустрічаються особисто з людьми, з якими познайомилися в інтернеті, 11,5% респондентів, ведуть з ними особисту переписку 33,4%, зідзвонюються з ними 22,4% - найімовірніше, це пов'язано з розвитком таких месенджерів, як Skype.
Повідомляти своє справжнє ім'я в мережі доводилося 56,1% респондентів, прізвище - 47,9%, залишати свою адресу проживання - 24,8%, вказувати свій номер мобільного або домашнього телефону - 29,4%, надсилати або розміщувати свою фотографію -37,8%. Люди вважають, що якщо у розкритті своїх персональних даних у мережі і можуть бути загрози, то вони нічим не відрізняються від загроз у реальному житті.
Соціологічне дослідження було проведено Київським міжнародним інститутом соціології в період 4-15 листопада 2011 року. Методом особистого інтерв'ю було опитано 2037 респондентів у всіх областях України та АР Крим. Теоретична помилка вибірки для без врахування дизайн-ефекту становить 2,2%.