UA / RU
Підтримати ZN.ua

Хакери повідомили про "викрадення яхти за допомогою GPS"

Техаська група не повідомляє, яким чином їх атака може вплинути на транспортні засоби, що використовують кілька незалежних навігаційних систем. Крім GPS і судна, і літаки використовують магнітні та гіроскопічні компаси, а в багатьох випадках штурмани використовують і візуальні орієнтири поряд з радіомаяками.

Група студентів з університету Техасу (США) на чолі зі своїм викладачем продемонструвала можливість внести спотворення в роботу систем супутникової навігації на морських судах. Їм вдалося передати фальшивий GPS-сигнал на яхту, що брала участь в експерименті. Подробиці наводить ряд зарубіжних ЗМІ, включаючи Daily Mail і Fox News, але багато фахівців дивляться на "нову загрозу судноплавству" досить скептично.

Американська група хакерів передала на антени суднової навігаційної системи сигнал, який був прийнятий електронікою за супутниковий. Оскільки для визначення координат на місцевості навігаційний обчислювальний комплекс використовує саме зіставлення декількох сигналів один з одним, маніпулювання одним з них дозволило експериментаторам спотворити інформацію про стан судна.

В повідомленні Fox News наводяться слова конгресмена від штату Техас Майкла Маккола, за словами якого йдеться про "дуже серйозну загрозу національній безпеці". При цьому сенатор скаржиться, що його звернення з цього приводу до секретаря міністерства національної безпеки ніякої реакції не викликали: "вони сказали, що це їх не стосується і не проявили жодного інтересу", говорить Маккол.

Скептично поставилися до повідомлення в профільних спільнотах. "Дуже цікава виходить атака - йде у відкритому морі судно, а поруч терористи, на якомусь катері", - пише провідний Maritime Bulletin Михайло Войтенко, відзначаючи, що хакерам необхідна була можливість досить близько підійти до антен. На форумах Slashdot користувач з ніком tlhIngan зауважив, що таким чином можна збити з шляху лише судно або літак, капітан або пілот якого не бачить інших транспортних засобів; фактично метод застосовуваний тільки далеко від жвавих маршрутів, де небезпека невеликих відхилень невелика.

Техаська група не повідомляє, яким чином їх атака може вплинути на транспортні засоби, що використовують кілька незалежних навігаційних систем. Крім GPS і судна, і літаки використовують магнітні та гіроскопічні компаси, а в багатьох випадках штурмани використовують і візуальні орієнтири поряд з радіомаяками. Професор Хамфрейс, що керував групою студентів зазначає, що їх атака може перевести судно на паралельний курс за рахунок незначного відведення в сторону, однак це все-таки не можна з повним правом визнати "перехопленням управління".

Проблему підробки GPS-сигналів досить давно визнали військові, яких турбувало як можливе спотворення, так і придушення сигналів. Ще в 2008 році для армійських потреб у США розробили і випробували спеціальні захищені приймачі. В Європі, Росії, Китаї і навіть Індії створюються власні супутникові навігаційні системи і багато приймачів як військового, так і цивільного призначення вже зараз можуть приймати сигнали від різних супутників. Для атаки на навігаційну систему, що використовує як GPS, так і ГЛОНАСС супутники зловмисникам доведеться підробляти різні сигнали. !zn

Читайте також:

Навігаційна система GPS буде стежити за ураганами

Китай запустив власний аналог GPS

Британські вчені за допомогою GPS з'ясували, що коти роблять ночами

Смартфони будуть визначати місце розташування з точністю до сантиметра