UA / RU
Підтримати ZN.ua

Хакер створив програму для Android, що дозволяє захопити літак

Програма для Android дозволяє його власникові на відстані керувати повітряним судном, у тому числі змінювати курс польоту літака і його швидкість.

Захопити керування літаком можна за допомогою звичайного смартфона

Хакери знайшли можливість перехопити управління сучасним авіалайнером за допомогою звичайного смартфона на базі Android.

Сенсаційну доповідь, що демонструє вразливість бортових комп'ютерів літаків, які можуть бути зламані в будь-який момент, було представлено на конференції з комп'ютерної безпеки в Амстердамі Hack In The Box.

Експеримент здійснив пілот комерційної авіації з 12-річним стажем Хуго Teсo, який працює консультантом з питань безпеки в одній з німецьких компаній.

Під час експерименту, над яким він працював чотири роки, хакер використав "віртуальний літак": справжню систему управління, яку він купив у розділі авіаційних запчастин на eBay. На неї він завантажив операційну систему SIMON, яка встановлюється на бортовий комп'ютер.

Проти цієї системи зломщик застосовував свій смартфон Samsung на платформі Android, зокрема, створив спеціальну програму під назвою PlaneSploit.

"Захопити" бортовий комп'ютер Teсo дозволила вразливість системи ADS-B, за допомогою якої пілоти отримують з землі польотну інформацію про інших судна в районі свого руху і прогнози погоди та системи ACARS, яку льотчики використовують для обміну інформацією з диспетчерами. Перша програма забезпечувала хакера відомостями про місцезнаходження літака, а друга - дозволяла відправляти команди на бортовий комп'ютер, причому таким чином, що пілоти не змогли б відстежити.

Teсo таким чином вдалося змінити курс польоту повітряного судна, температуру на борту і увімкнути бортові вогні.

За словами Teсo, ці системи мають досить низьку ступінь безпеки і практично не захищені від хакерського вторгнення.

Однак всі ці операції можливі лише в умовах активації автопілота на борту. Тому, підкреслив хакер, запорукою безпеки можна вважати ручне управління літака.

Розкривати всю інформацію про знайдені вразливі місця в системі управління він не став, відзначивши, що вони змінюються залежно від типу літака. Про результати свого дослідження Teso вже повідомив у Федеральне авіаційне управління США та Європейське агентство авіаційної безпеки. !zn

//www.youtube.com/v/gYXESUXU-9s?version=3&hl=ru_RU

Читайте також:

У космосі з'явився перший супутник, керований смартфоном

Британського хакера посадили на 3,5 роки за крадіжку квот за Кіотським протоколом

Samsung випустив Galaxy S, яким можна керувати поглядом і жестами

Україна опинилася на четвертому місці в світі за кількістю вихідних кібератак