Зміна торкнеться 35 відсотків пошукових запитів і призначена для трьох категорій: для "гарячих" новин, для подій, що періодично повторюються, і для інформації, яка постійно оновлюється. Розробники вважають, що, наприклад, при пошуку інформації про олімпіаду або президентські вибори користувач має на увазі найближчу подію, а не новини десятирічної давнини. Аналогічно з інформацією про "найкращий фотоапарат" та інші теми, що постійно оновлюються.
Як пише New York Times введення нового способу ранжирування результатів продиктоване необхідністю конкурувати з соціальними мережами. Люди звертаються до Facebook і Twitter за найсвіжішими новинами про якусь подію, оскільки інформація в них оновлюється практично миттєво.
Google запускав у 2009 році "миттєвий" пошук, призначений для відстежування повідомлень у популярних сервісах у реальному часі. Він шукав серед іншого по Twitter, проте влітку 2011 року термін дії домовленості між компаніями закінчився, і сервіс був закритий.