Інтернет-гігант Google має намір використовувати власний пошуковий індекс для щоденних вимірів показників інфляції у світовій та регіональних економіках. У компанії планують для цього використовувати дані, що стосуються інтернет-магазинів та їхнього продажу.
У Google говорять, що поки Google Price Index (Індекс цін Google) - це неофіційний замір даних, але ведеться він за принципами, схожими з тими, на яких будуються реальні економічні індекси, тому він має всі шанси стати офіційною статистикою.
Стоїть за розробкою Індексу цін головний економіст компанії Хол Веріан, який відзначає, що економічні дані можна і потрібно збирати в інтернеті, причому роблячи це швидко і якісно. У США офіційний Індекс цін на споживчі товари є одним із ключових економічних показників, який впливає на фондові торги. Але розраховується він за класичними методами: дані з місячною затримкою збираються з великих магазинів, потім ще кілька тижнів ведеться підрахунок цифр. Індекс цін Google ведеться практично в реальному часі.
На конференції Національної асоціації бізнесу та підприємців Веріан сказав, що інтернет-компанія вже працює над індексом, але поки ще не вирішила, чи варто його публікувати у відкритому доступі. Як би там не було, але Веріан говорить, що американський Федрезерв поки може спати спокійно, оскільки нинішні варіанти Google'овського індексу, орієнтованого на інтернет-економіку поки показують явний дефляційний тренд.
Він також відзначив, що річні дані з індексу цін, швидше за все, будуть серйозно варіюватися, зростаючи до Різдва і різко падаючи одразу після нього. Окрім того, поки історія ведення індексу не надто велика і тут не зібрано навіть пристойної річної динаміки, щоб судити про стан інтернет-комерції.
У короткостроковій перспективі, каже Веріан, індекс інтернет-компанії і класичний індекс споживчих цін показують досить сильну кореляцію, що дає підстави судити про об'єктивність першого. Приміром, у Європі останні півроку індекс GPI (Google Price Index) показує неухильне зниження, що в цілому повторює загальноекономічні тренди в Європі.
Окрім того, GPI на думку Веріана, показує хорошу кореляцію лише за деякими групами товарів, наприклад, комп'ютери, програмне забезпечення, годинники, побутова електроніка тощо, тобто все, що добре продається в інтернеті. У той же час він погано відображає динаміку продажу таких товарів, як автомобілі, нерухомість та інших товарних груп, які слабо продаються через інтернет, або взагалі тут не реалізуються.
У Google стверджують, що використовувати їхній індекс можна було б і як проміжний інструмент, наприклад, в якості додаткових даних на ринку праці, або для розрахунку вартості страховки від втрати роботи.
За матеріалами CyberSecurity.ru