UA / RU
Підтримати ZN.ua

Google запустила сервіс швидкого завантаження сторінок на мобільних пристроях

Розробники метою нововведення назвали можливість створювати полегшені версії веб-сторінок і скорочувати час завантаження.

Компанія Google запустила проект Accelerated Mobile Pages (AMP), який дозволить швидше завантажувати новинні статті в браузері мобільних пристроїв.

Як повідомили у компанії Google, в основі проекту лежить новий стандарт AMP HTML, який дозволяє створювати полегшені версії веб-сторінок і скорочувати час завантаження.

Крім того, AMP-файли можуть кешуватись в "хмарі". В результаті видавці отримують можливість контролювати відображення вмісту в публікації, а платформи - прискорювати його завантаження за допомогою кешування.

Відкритий вихідний код для створення AMP-сторінок опублікований на GitHub і доступний всім видавцям і ЗМІ. При виявленні статті з цим кодом у пошуковику користувачеві не доведеться переходити на сайт видання - матеріал відкриється безпосередньо в пошуковику.

Раніше схожу технологію Instant Articles - можливість читати статті прямо в стрічці новин - запустила соцмережа Facebook.

"Ми хочемо, щоб веб-сторінки з найрізноманітнішим контентом - відео, анімацією і графікою - завантажувалися миттєво разом з будь-якими форматами рекламних оголошень", - пояснив мету нововведення віце-президент Google по розробках Девід Бесбри.

Він додав, що в результаті на різних платформах і пристроях буде використовуватися однакову кодування, оптимізуючи час завантаження контенту, незалежно від моделі телефону користувача.

При цьому, як пояснили в Google, трафіку інтернет-ЗМІ не позбудуться - формат сумісний з інструментами веб-аналітики. Крім того, видавці продовжать отримувати повний дохід від реклами, яка демонструється разом з контентом, на частку Google не претендує.

"Одна з основних цілей проекту - підтримка систем платних підписок і платного контенту. Ми будемо співпрацювати з видавцями та всіма зацікавленими учасниками ринку, щоб разом визначити параметри рекламних оголошень, які не будуть негативно впливати на швидкість завантаження, до якої прагне технологія AMP", - відзначили в компанії.

У тестовому режимі до проекту вже долучилися понад 30 майданчиків, серед яких - El Pais, Guardian, La Stampa, Twitter, Pinterest та інші. У пошуковику Google статті нового формату з'являться на початку 2016 року. Однак, як уточнили в компанії, переваги в пошуковій видачі вони мати не будуть.

AMP-статті будуть підтримуватися більшістю сучасних браузерів на платформах Android і iOS.

Раніше повідомлялося, що компанія Google купила стартап Jibe Mobile, який займається розробкою нового стандарту SMS. Сума угоди не розголошується.