У коридорах Конгресу 3 політики все більше стривожені тим, чого Facebook коштував суспільству.
Але і фінансові витрати самої соціальної мережі на самоочищення можуть теж бути високими навіть попри те, що інвестори закрили очі на нарікання політичного класу про те, що вибори повинні проходити без впливу дезінформації з Росії.
Про це пише Financial Times, додаючи, що акції Facebook продаються майже за рекордно високою ціною, попри те, що засновник компанії Марк Цукерберг попередив цього місяця, що доходи компанії можуть постраждати через ціну захисту від дезінформації.
"Я хотів, щоб наші інвестори почули це напряму від мене", - сказав Цукерберг.
Акції конкурентів, таких як Twitter і Google, які теж потрапили в поле зору через кампанії дезінформації, теж не похитнулися через страхи, що невдоволені рекламодавці і регулятори можуть завдати збитків компаніям. Обидві компанії навіть не відчули необхідності випускати попередження про те, як нові політики безпеки можуть вплинути на їхні доходи. Хоча обидві компанії зіштовхнулися зі схожими, хоч і меншими, проблемами через дезінформацію. У Twitter значно менше користувачів, ніж у Facebook, 150 мільйонів користувачів якого лише у США потрапили під вплив російської пропаганди. Кампанії у YouTube, який належить Google, не отримали такого вірусного ефекту і не поширювали дезінформацію так ефективно, як у Facebook.
Twitter покищо неприбутковий і він не зможе витрачати так багато грошей на вирішення проблеми, як Facebook. А Google настільки великий, що витрати на покращення його сервісів навряд чи серйозно відіб'ються на доходах компанії. З іншого боку, Цукерберг спробував вразити акціонерів, наголосивши, що він "дуже серйозно" налаштований збільшити витрати. Він пообіцяв, що інвестує так багато у безпеку, що це "серйозно вплине на нашу дохідність". Facebook планує найняти додатково 10 тисяч працівників, подвоюючи кількість персоналу, який буде працювати над безпекою і захистом, а також інвестувати у технології, які краще виявляють ботів і поширення інформації із сумнівних джерел.
Аналітик Pivotal Research Браян Вайсер вважає, що інвестори могли не повірити Facebook, який і раніше говорив про можливу шкожу від зростання витрат, але цього так і не сталося. Вайсер зауважив, що важко не передбачити скорочення оціночної вартості Facebook, зважаючи на плани компанії. Оскільки капітальні видатки і розширення штату на 10 тисяч працівників сягає близько мільярда доларів, навіть якщо найняти недорогий персонал в країнах на зразок Філіппін.
Facebook згенерував більше 10 мільярдів доларів доходу за минулий квартал, а чистий прибуток склав 4,7 мільярди доларів. Це становить близько 79% за аналогічний період минулого року.
"Нажаль, на краще чи гірше, це не дуже великі гроші для Facebook", - сказав Вайсер.
Тим часом, аналітики застерігають, що Facebook, Twitter і Google можуть зазнати непередбачуваних втрат через незаконне чи нечесне використання їхніх сервісів. Скандали можуть дорого коштувати компаніям через втрату рекламодавців. Приміром, Coca-Cola, Volkswagen і Johnson & Johnson цього року бойкотували рекламу в YouTube через репортажів про те, що їхні ролики з'являються поряд з екстремістськими і принизливими відео.
Раніше Facebook і Twitter показали масштаб втручання Росії у вибори США. Як повідомляється, зареєстровані в Росії користувачі розмістили протягом двох років у соціальніймережі Facebook близько 80 тисяч записів, спрямованих на "розкачку" громадської думки в США. Аудиторія публікацій, поширених в інтересах Росії, склала 126 млн американських користувачів, що складає близько 40% жителів країни.