Екіпаж Міжнародної космічної станції в ручному режимі перестикував пілотований корабель "Союз МС-13" з одного модуля на інший. Це дозволить зробити другу спробу стикування корабля "Союз МС-14", на борту якого знаходиться робот Федор, повідомляє ВВС.
На борту "Союз МС-13" знаходилися його командир Олександр Скворцов та бортінженери Лука Пармітано і Ендрю Морган. Вони відстикували корабель від модуля "Звезда" і в ручному режимі пристикувався його до модуля "Поиск", куди не зміг пристикуватися "Союз МС-14".
Корабель повинен був пристикуватися до МКС вранці 24 серпня, але підійшов до неї на відстань 99 метрів, завис, а потім почав відхід на безпечну відстань 279 метрів.
За відомостями джерела в ракетно-космічній галузі, причиною невдачі стала відмова одного напівкомплекту системи зближення "Курс-НА" на борту станції, повідомляє Naked science. Стиковка корабля в автоматичному режимі була неможлива через те, що на "Союзі" була відсутня необхідна система. Цю інформацію підтвердили і в NASA, а офіційних коментарів від "Роскомосу" поки не було.
"Все було нормально приблизно до дальності метрів 200, далі у нас пішли коливання, що раніше не зустрічалися, і на етапі причалювання ми зрозуміли, що в автоматичному режимі зістикувати не вдасться. ...> Корабель "Союз" знаходиться в автоматичному польоті, він нами жодним чином не втрачений. Вся апаратура працездатна", - заявив керівник польоту російського сегменту МКС, космонавт Володимир Соловйов.
Повторна спроба стиковки корабля запланована на 6:12 27 серпня.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій і культури.
Після стиковки космічної вантажівки Dragon компанії SpaceX зі станцією в травні цього року керівник Центру підготовки космонавтів (ЦПК) імені Гагаріна Павло Власов заявив про появу запаху спирту на МКС. У ЦПК заявили про те, що концентрація сполуки підвищилася з однієї десятої міліграма до шести міліграмів на кубічний метр. Після включення системи очищення повітря її вдалося знизити приблизно до двох міліграмів.
У NASA заявили про те, що концентрація речовини в повітрі станції не несе ніякої загрози для екіпажу станції.