Сьогодні, 8 серпня в 13:13 дня за київським часом, зі стартового майданчика SLC-41 бази ВПС США на мисі Канаверал планується запуск ракети Atlas V: вона повинна вивести на орбіту дорогий військовий супутник зв'язку AEHF-5.
Стартове вікно - дві години. У команди виникли певні проблеми з технікою, проте запуск поки не перенесено.
У штаті Флорида в цей час буде раніше ранок, видовище за умови гарної погоди повинно бути яскравим.
Сузір'я супутників AEHF (Advanced Extremely High Frequency) покликане забезпечити захищеної по військовому стандарту зв'язком війська США, Британії, Канади і Нідерландів. Система буде вважатися завершеною, коли в космосі одночасно виявиться шість таких апаратів: тоді сигналами буде покритий пояс планети між 65-ми паралелями північної і південної широти.
AEHF на платформі A2100M назад сумісні і поступово замінять в космосі застарілі апарати Milstar. Дані вони будуть передавати на міліметрових хвилях частотою 44 ГГц, а отримувати - на сантиметрових (20 ГГц).
Інженери стверджують, що AEHF - високошвидкісна і резистентна до злому і глушіння система.
Супутники розроблені і створюються компанією американського ОПК Lockheed Martin. Роки запуску чотирьох апаратів - 2010 2012, 2013 і 2018 й. Шостий і останній планується до запуску в 2020 році.
AEHF-5 стартовою вагою 6168 кг і вартістю близько $ 1,1 млрд в момент відділення від розгінного блоку буде обертатися по орбіті з такими параметрами: апогей - 35 299 км, перигей - 14 435 км, нахилення - 9,95 градусів, аргумент перигею - 180 градусів.
Щоб дістатися до пункту призначення біля Землі (приблизно 100 діб), а також для коригування траєкторії під час роботи, на AEHF встановлений японський гідразіновий двигун BT-4 і чотири американських іонних двигуна XR-5, які функціонують на ефекті Холла. До моменту, коли супутник досягне планової позиції, він "схудне" до 4080 кг.
Апарат вийде на геосинхронну орбіту (період обертання дорівнює періоду обертання Землі, тобто близько 24 год), де повинен буде залишатися не менше 14 років. Роботу його систем забезпечать дві пятісегментние сонячні панелі, які сумарно можуть живити 14 середньостатистичний американських домоволодінь.
United Launch Alliance також оголосила, що перед тим, як виймати в космосі AEHF-5 буде здійснено відділення експериментального кубсата формату 12U, який використовують для перевірки технологій відстеження орбітального сміття. Цей кубсат закріплять на другому ступені Centaur наступним чином.
Atlas V - одноразова двоступенева ракета. Спочатку проводилася Lockheed Martin, зараз - в Денвері, штат Колорадо, альянсом ULA (Lockheed Martin + Boeing). Конфігурується носій в частині габаритів головного обтічника і числа "боковушек". Вартість запуску - від $ 110 до $ 235 млн. Це одна з найнадійніших ракет: невдалих запусків не було.
Це буде 10-й запуск Atlas V в її найважчою конфігурації - 551, і 80-й ювілейний старт за історію носія в цілому. Номер конфігурації позначає основні характеристики цієї ракети. Перша цифра - діаметр головного обтічника: "5" - 5,4 м. Друга цифра відповідає кількості бічних прискорювачів - від 0 до 5, третя - число двигунів другого ступеня: 1 або 2.
Маршова ступінь ракети містить двигун РД-180 російського Енергомаш: він працює на гасі з рідким киснем. Америка відмовиться від РД-180 в 2022 році.Твердотопливные бустеры Aerojet по бокам от ступени выгорают за 1,5 минуты, после чего отделяются и падают в океан. Вторая ступень Centaur использует тягу двигателя RL-10C-1 на жидких водороде и кислороде.
прес-служба United Launch Alliance