У відповіді О.Волошина на запит «Інституту масової інформації» йдеться, що таке рішення було прийнято після громадського обговорення.
«За підсумками широкого громадського обговорення стратегії, яке пройшло з ініціативи МЗС, міністерство не планує використовувати ці символи під час реалізації іміджевих проектів за бюджетні кошти. У той же час, МЗС не заперечує проти їх використання під час заходів іміджевого характеру, які фінансуються з інших джерел», - йдеться у документі.
Окрім того, О.Волошин зазначив, що Спритко і Гарнюня не є офіційними символами України, але можуть використовуватися в якості сувенірної продукції.
Глава департаменту інформаційної політики МЗС також звертає увагу на те, що ці мультиплікаційні персонажі не будуть використовуватися у контексті Чемпіонату Європи з футболу 2012 року: «.... Ці персонажі не мають ніякого відношення до проведення Євро-2012».
Нагадаємо, 24 березня 2011 року стало відомо, що Україну будуть позиціонувати як «відкриту державу» відповідно до Стратегії позиціонування країни за кордоном, розробленої на замовлення МЗС.
О.Волошин повідомив, що даний проект коштував близько $100 тис., а реалізація стратегії буде здійснюватися протягом тривалого часу із залученням коштів приватних інвесторів.
У рамках стратегії створено логотип бренду «Ukraine» з етнічними мотивами і слоганом «Ukraine. Moving in the fast lane» («Україна. Рухаючись швидкісною смугою»). Окрім того, створено мультиплікаційні персонажі Спритка і Гарнюню, які можна буде використовувати в якості сувенірної продукції.
4 квітня представники української громадськості, діячів культури, журналістів, експертів, представників української інтелектуальної сфери, громадян України надіслали відкритий лист міністрові закордонних справ України Костянтину Грищенку, в якому розкритикували запропоновані символи українського народу Спритка і Гарнюню.