UA / RU
Підтримати ZN.ua

ВІКТОР БЕЗВЕРХИЙ: «НТО ЛИШЕ НА ПОЧАТКУ ШЛЯХУ»

Навколо створення Національної туристичної організації (НТО) досі точиться чимало розмов. Більшість запитань — від нерозуміння того, чим вона займається і які завдання на неї покладено...

Автор: Андрій Данилов

Навколо створення Національної туристичної організації (НТО) досі точиться чимало розмов. Більшість запитань — від нерозуміння того, чим вона займається і які завдання на неї покладено. Втім, результати роботи НТО помітні навіть нефахівцям. Яскраві біг-борди з туристичною рекламою України, стильні буклети й поштівки, рекламні ролики на телебаченні та радіо — це лише невеликий перелік того, що зробила Національна туристична організація за один рік.

Річниця створення НТО стала приводом для розмови з її генеральним директором Віктором БЕЗВЕРХИМ.

— Структури, аналогічні Національній туристичній організації України, існують у більшості країн світу, де туризм є важливою складовою економіки і дає значні бюджетні надходження, — каже пан Безверхий. — Польща, Угорщина, Австрія, Кіпр, Словенія — у цих розвинених туристичних країнах просуванням туристичних можливостей займаються саме НТО. Держава лише регулює загальні процеси на ринку та міжнародні зв’язки. Впевнений: до цієї моделі рано чи пізно прийдемо і ми.

Щодо розподілу функцій між НТО і Держтурадміністрацією, то остання займається розробкою законодавчої бази, регулюванням туристичної галузі загалом, формуванням стратегії розвитку. Оскільки завдання, поставлені перед нею, значно зросли, а туризм віднесено до економічної складової держави, постала потреба в структурі, яка б безпосередньо займалась просуванням українського турпродукту за кордоном, формувала позитивний імідж країни через туризм, виконувала комплекс рекламно-інформаційних робіт. Саме ці завдання і починає виконувати сьогодні НТО. Ми не продаємо туристичних послуг, відповідно — не є конкурентами туристичних фірм, як дехто хоче це подати. Ми випускаємо буклети, брошури, довідники, туристичні карти, створюємо рекламно-інформаційні фільми, організували фестиваль туристичних фільмів «Вітер мандрів».

— У кулуарах кажуть, що з виникненням НТО суттєво змінилися правила гри на виставковому полі, і це — чи не перша причина невдоволення декого створенням Національної туристичної.

— Почнемо з того, що, на жаль, якихось правил до минулого року тут взагалі не було. Держава не пропагувала своїх можливостей на міжнародних туристичних виставках. Займались ними, представляючи Україну, всі, кому було не лінь. Звичайно, слід віддати належне туристичним фірмам, які платили великі гроші за участь у виставках і хоч у такий спосіб представляли Україну світові. Але переважно це була реклама саме фірм, окремих маршрутів, а не реклама України в цілому. Не існувало такого поняття, як «єдиний національний стенд України». Навіть напис — Україна — не завжди на цих виставках красувався.

За рік існування НТО організувала 16 національних стендів України на найпрестижніших міжнародних виставках — ITB у Берліні, MITT у Москві, Петербурзі, Познані, Алмати. Звісно, багатьом не сподобалося, що держава почала активно проводити свою політику на виставковому полі. Але погляньте на досвід інших країн — Польща, Угорщина чи Туреччина на всіх престижних виставках мають кожна свій національний стенд. Вони дотують участь турфірм, які займаються в’їзним туризмом. Так само повинно бути і в нас.

Ми виробили свій стиль, розробили дизайн кожного стенду, вперше на виставках були представлені регіони — Карпати, Тернопільщина, Херсонщина, Волинь. НТО розробила єдину туристичну символіку України, відтепер уся українська рекламна продукція впізнавана, до кожної з виставок готується рекламно-інформаційна продукція кількома мовами. Скажіть, чи під силу одній, навіть найбільшій, турфірмі такий комплекс робіт?

Нарешті, ми визначили пріоритети: де першочергово варто рекламувати нашу країну, де наші потенційні туристичні ринки і куди спрямовувати кошти. Держава вперше нинішнього року на 30—40 % дотувала участь турфірм у виставках. Результати не забарились — уже попередні статистичні дані цього року свідчать про значне збільшення кількості туристів у регіонах, я вже не кажу про той позитивний імідж, який Україна здобула на цих виставках. У Берліні, на одній із найбільших туристичних виставок у світі, в якій брала участь 181 країна, український стенд вперше отримав почесне
6-е місце серед європейських країн-учасниць.

НТО, виступаючи від імені держави, активно розвиває саме в’їзний туризм. У цьому наш пріоритет.

— Але НТО займається й низкою інших проектів, зокрема набули популярності прес-тури для журналістів.

— Перші прес-тури ми намагалися проводити ще торік, коли практично не мали бюджетного фінансування. НТО — організатор Міжнародного фестивалю туристичних фільмів «Вітер мандрів». Рік тому виникла ідея зробити кожен відбірний тур фестивалю у одному з туристичних центрів, скликаючи на нього журналістів. Так було у Ялті, Трускавці та Алушті. Торік ми провели два великих прес-тури, нинішнього року заплановано вже шість. НТО формує команду журналістів, причому ми прагнемо, аби сьогодні відбувався інформаційний обмін між регіонами — щоб в Одесі знали про туристичне Тернопілля, а одесити, приміром, писали про Волинь. Маємо низку інформаційних проектів — це й туристичні сторінки у газетах, і радіопроекти, незабаром з’явиться телепроект на Першому Національному телеканалі.

— За рік існування Національної туристичної організації зроблено багато. Але у вас чимало перспективних напрямків. На що спрямуєте свою роботу найближчим часом?

— З 1 червня ц.р. ми розпочали великий проект зовнішньої реклами регіонів у містах України. На сіті-лайтах та біг-бордах вперше з’явиться реклама не Єгипту, чи Туреччини, а Криму, Карпат, Ялти, Алушти та Євпаторії. Ми розробили цікавий дизайн цієї реклами. Рекламоносії встановлено у центрах 16 великих міст України.

НТО займається комплексною рекламою регіонів та окремих туристичних програм на міжнародних і внутрішніх ринках. У травні нинішнього року ми відкрили свою першу регіональну філію — Західноукраїнське представництво у Тернополі. Його завдання — рекламно-інформаційне просування Західного регіону на внутрішньому та зовнішньому туристичних ринках. Але насамперед — вироблення стратегії розвитку цього регіону. Ми хочемо створити «впізнаваний» образ кожного з регіонів, почнемо з Тернопілля.

На черзі, це ми вже сьогодні бачимо, — така ж сама робота з Херсонщиною та Київщиною. Сьогодні НТО у рамках акції «Україна запрошує» бере на себе ініціативу щодо створення туристичних Інтернет-сайтів Тернопілля та Херсонщини, потім будуть Київщина й Одещина.

Окрема тема — створення центрів туристичної інформації у регіонах. Зараз плануємо за підтримки наших колег із областей, які вболівають за туристичну галузь, відкрити кілька таких пунктів у Києві, Тернополі, Херсоні... Робота НТО лише розпочинається!