| ||
Вони роблять вибір року |
Останніми роками Україною прокотилися хвилі різноманітних конкурсів, рейтингів, «оскарів». У них називали кращих красунь і кращих бізнесменів, кращих звірів і кращий шампунь, кращих у певних окремо взятих галузях. Відбувалося це іноді на доброму фаховому рівні, іноді не дуже. Були прецеденти й відвертий плагіат і навіть крадіжки ідей і технологій, давно запатентованих, а отже й захищених на Заході. До речі, в Європі, та й у розвинених країнах світу, стало нормою і навіть елементом способу життя регулярне визначення й ушанування кращих із кращих. Але за кордоном уже давно чітко відпрацьовано технології об’єктивних оцінок і дефініції переможців. При цьому вирішальну роль відіграють справді масові опитування громадськості, не останнє слово за пресою й телебаченням. А в нас висновки різноманітних (нерідко анонімних) журі бувають дуже неоднозначні й часом викликають сумніви в їхній об’єктивності та непідкупності.
Тому апріорі в Україні здобула серйозну підтримку ідея проведення міжнародного фестивалю-конкурсу «Вибір року». Метою його проведення буде не визначення видатних особистостей, а виявлення кращих, найбільш якісних і популярних товарів у таких категоріях, як продукти харчування, алкогольні й безалкогольні напої, парфумерія та косметика, засоби гігієни, автомобілі, одяг, взуття, аксесуари, комп’ютерна техніка, а також кращих у сфері послуг і сервісу, зв’язку. Загалом понад 80 товарних категорій.
Ну а що матиме від конкурсу пересічний споживач? Адже хоч які складні нині справи в нашій державі, але тільки сліпий може не помічати, як заповнився сьогодні товарний ринок. Причому значною мірою вітчизняним продуктом. Проте оформляти, подавати й рекламувати свою торгову марку в нас ще як слід не навчилися, та й коштів на рекламу не завжди вистачає. «Вибір року» має допомогти виробникам відповідальніше ставитися до себе й з більшою повагою — до покупця. Адже відомо: підсумкове задоволення покупкою складається з 12—17 компонентів. І вирішальне слово у виборі буде, врешті-решт, за споживачем.